رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری: هجوم‌ آفت مگس مدیترانه‌ای به باغات شیراز کنترل می شود

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری: هجوم‌ آفت مگس مدیترانه‌ای به باغات شیراز کنترل می شود

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «قاسم مقیمی» گفت: درخواست تامین اعتبار مورد نیاز جهت خرید ملزومات مبارزه با افت مگس میوه مدیترانه در این کمیسیون بررسی شد .

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این افت خطرناک به انواع مختلف محصول های کشاورزی و باغی حمله میکند به همین دلیل مبارزه با این افت ازاهمیت بالایی برخوردار است .

دکتر مقیمی با اشاره به توجه ویژه شورا و شهرداری بر حفظ و ارتقا باغات موجوددرسطح شهر افزود: با توجه به شعاع بالای پرواز و تکثیر زیاد این مگس، مبارزه با این افت باید به صورت سالانه صورت گیرد در همین راستا، ستاد ابادگری باغهای قصردشت، علاوه بر مبارزه با افت در این باغها ، این اقدام را در باغهای همجوار نیز اجرایی کرده است .

دکتر مقیمی بر مشارکت باغداران برای مبارزه با این افت و حفظ باغها تاکیدکرد و افزود: مقرر شد کارگروهی با حضور نماینده شورا، شهرداری شیراز، ستاد ابادگری باغ های قصردشت، جهاد کشاورزی شیراز و باغداران تشکیل و پس از بررسی نتیجه حاصله به کمیسیون ارائه شود .

عضوهیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز از بررسی مجدد لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر تاسیس شرکت تهیه، تامین و نگهداری ماشین الات شهرداری شیراز در کمیسیون خبر داد وافزود: درراستای نحوه بکارگیری نیروی انسانی در این شرکت، هیچ نیرویی جز رانندگان فعلی بخش خصوصی شهرداری که باشرکت های پیمانکارقراردارند دراین شرکت جذب نمی شوند .

وی ادامه داد: پس از بررسی و ارائه نظرات کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی واملاک شورا و ومعاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری، این لایحه با درج اصلاحیه های مورد نظر تصویب شد .

دکتر مقیمی خاطر نشان کرد: تقدیر و تشکر از دست اندرکاران تهیه آثار راهکارهای تامین اب مورد نیاز فضاهای سبز و همچنین مدیریت یکپارچه منابع اب و فضای سبز شهری در واحد مطالعات شرکت مهندسی مشاور شهر راز شیراز نیز در دستور کار قرارگرفت .

وی افزود: مقرر شد پس از رونمایی این کتابها ‍در صحن علنی شورا، از دست اندرکاران تهیه این کتابها نیز تجلیل می شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات