گونه های مناسب درختی جهت غرس در پارک های جنگلی سنندج در کارگروه فضای سبز و محیط زیست شهرداری تعیین می شود

گونه های مناسب درختی جهت غرس در پارک های جنگلی سنندج در کارگروه فضای سبز و محیط زیست شهرداری تعیین می شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از تشکیل کارگروه فضای سبز و محیط زیست شهرداری  خبر داد و گفت: در این گارگروه بر تعیین گونه های درختی مناسب جهت غرس در پارک های جنگلی سطح شهر  در حال بررسی است.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: کارگروه فضای سبز و محیط زیست  شهرداری با حضور نمایندگان اداره کل منابع طبیعی ،دانشگاه کردستان وجمعی از سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: با وجود اینکه پارکهای جنگلی در شهرها؛ همچنان تحت تاثیر عمومی تغییرات اقلیمی و محیطی هستند، تعیین گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی از اهمیت  ویژه ای برخوردار است.

مهندس شرمین شریفی بیان کرد: نوع گونه های درختی در روند قهقرایی  پارک های جنگلی  تاثیر بسزایی نداشته چرا که غرس نهال قسمت جزیی از پروسه رشدو توسعه پارک های جنگلی است.

وی عنوان کرد: نهال های غرس شده در پارکهای جنگلی از لحاظ انتخاب نوع گونه توسط اداره کل منابع طبیعی استان کارشناسی شده است

مهندس شریفی تاکید کرد: رسیدن به نتیجه کاربردی در مورد فضای سبز نیازمند اجماع نظرات در حوزه علم و عمل است.

وی از تشکیل کارگروه فضای سبز و محیط زیست شهرداری  خبر داد و گفت: در این جلسه طرح ها و برنامه ها در خصوص تعیین گونه های درختی مناسب  در پارک های جنگلی مورد بررسی قرار گرفت.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه تعیین گونه ها از معیارهای مختلفی پیروی می کند؛ خاطر نشان کرد: بررسی سازگاری با آب و هوا، خاک، رنج های مختلف ارتفاعی و دامنه ها و جهت های مختلف، لحاظ نمودن بعد سیما، منظر و زیبایی شناختی و بهره گیری از تکنیک های جنگلداری شهری و شناسایی گونه های مستقر و سازگار در این پارکها از ملاکهای انتخاب گونه ها  درختی در پارک های جنگلی است.

وی تاکید کرد: براساس مصوبات کارگروه فضای سبز و محیط زیست اداره کل منابع طبیعی  باید در خصوص در اختیار گذاشتن طرح بالادستی مصوب سالهای گذشته در زمینه پوشش گیاهی صلوات آباد و آبیدر به شهرداری اقدامات لازم را صورت  دهد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج  عنوان کرد: دانشگاه کردستان و اداره کل منابع طبیعی نیز به استناد این طرحها نسبت به زون بندی و تعیین گونه درختی در پارکهای جنگلی در برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت اقدام و شهرداری نیز با کمک NGO ها و گروههای مردم نهاد نسبت به اجرای گاشت گونه های مناسب درختی در پارک های جنگلی اقدام لازم را صورت دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات