برگزاری نشستِ واکاوی و بررسی کتاب منشور حقوق اسکان

برگزاری نشستِ واکاوی و بررسی کتاب منشور حقوق اسکان

www.BanaNews.irبنانیوز- برنامه ی نشستِ واکاوی و بررسی کتاب منشور حقوق اسکان نوشته دکتر نادر اردلان و جمعی از معماران معاصر یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ برگزار می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این نشست با حضور سرکارخانم دکتر گیتی اعتماد، معمار و پژوهشگر امور شهری و از بنیان گذاران "گروه مطالعات شهری و منطقه ای "، جناب آقای مهندس محمدرضا حائری، معمار و سردبیر مجله ی اندیشه ی ایرانشهر و جناب آقای دکتر غلامرضا کاظمیان، مدرس و محقق در مدیریت و برنامه ریزی شهری، برگزار می شود و هر یک از مدعوین از دیدگاه خود به بررسی جنبه ای از جوانب کتاب می¬پردازند. یادآورمی شود جناب آقای رامین کریمیان ادیتور و سرپرست گروه ترجمه فارسی کتاب که از Un_Habitat/ اسکان بشر ملل متحد لوح تقدیر دریافت نمودند مدیریت نشست مزبور را برعهده دارند .

منشور حقوق اسکان کتابی است پایه برای معماران و شهرسازان و طراحان و برنامه ریزان و سایر تصمیم سازان و تصمیم گیران در امور شهری و توسعه ی شهرها؛ منشور حقوق اسکان سندی است تاریخی و در زمره¬ی افتخارات ملی ایرانیان، زیرا نه تنها ایرانیان در فراهم ساختن زمینه های لازم برای تدوین و تنظیم آن در مجامع بین المللی نقش مؤثر داشته اند بلکه این سند، پایه ی "بیانیه ی سازمان ملل متحد در باب شهرها و دیگر سکونتگاه های بشری" نیز قرار گرفته است. حق برخوردار بودن از سطح زندگی مناسب از حقوق اساسی آمده در اعلامیه ی جهانی حقوق بشر است که حق داشتن و مسکن و سرپناهِ مناسب از اساسی ترین آنهاست.

به گزارش روابط عمومی  نشر یادآوران،  در این نشست از نمایندگان برخی از سازمان های دولتی و نهادهای عمومی و خبرنگاران مطبوعات در حوزه ی شهری دعوت شده است.

زمان : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۴ تا ۶ عصر ، شرکت بین المللی پژوهش و نشر یادآوران

مکان : تهران، بلوار کشاورز، خیابان برادران عبدالله زاد ه ، خیابان رستاک ، بین ورنوس و شوریده ، شماره ی ۵

    نظرات