مدیر کل مدیریت بحران استان : مشکلات خوزستان ناشی از عملکرد ضعیف در اجرای پیوست زیست محیطی پروژه هاست

مدیر کل مدیریت بحران استان : مشکلات خوزستان ناشی از عملکرد ضعیف در اجرای پیوست زیست محیطی پروژه هاست

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان ، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: مشکلات استان خوزستان در بخش های مختلف به ویژه ابر بحران گرد و خاک نتیجه عملکرد بد در اجرای پیوست های زیست محیطی پروژه های مختلف است. کیامرث حاجی‌زاده در جلسه فوری تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم جهت جابجایی روستای میراحمد غریبی‌های بخش دهدز شهرستان ایذه و روستای درآویزه شهرستان باوی اظهار داشت: استان با بارندگی اخیر رتبه دوم بارندگی کشور و در چهار دهه اخیر این سطح بارش کم سابقه بوده است.
وی با اشاره به این‌که با تمهیدات اندیشیده شده از تکرار حوادث سال های گذشته در سال جاری پیشگیری شد، بیان کرد: مدیران باید فرهنگ مقابله با آمادگی در بحران‌ها یا به عبارتی فرهنگ بازسازی را به فرهنگ پیشگیری تبدیل کنند در واقع سه مرحله بحران را کنار بگذارند و به مولفه اول یعنی پیش بینی و پیشگیری بازگردند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در زمینه زیرساخت، ساخت و ساز در تمامی شهرها و روستاها باید پیوست های زیست محیطی را مد نظر قرار دهیم.
حاجی زاده ادامه داد: مشکلات استان خوزستان در بخش های مختلف به ویژه ابر بحران گرد و خاک نتیجه عملکرد بد در اجرای پیوست های زیست محیطی پروژه های مختلف است.
وی اظهار داشت: فرهنگ مدیریت پیشگیری را در ذهن و فکر خودمان نهادینه نکرده ایم. اتفاق بهمن ۹۵ و تهدید ایجاد شده برای مردم خوزستان سبب شد با پیام رهبرمعظم انقلاب و پای کار آمدن دولت، برای نخستین بار برای کنترل کانون های گرد و خاک با منشا داخلی فکری شود.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خاطرنشان کرد: براساس گزارش منابع طبیعی و جهاد نصر بیش از ۵۰ هزار هکتار به وسیله نهال کاری، مالچ پاشی و مدیریت مرتع تحت کنترل درآمده و همچنان نیز ادامه دارد.
حاجی زاده بیان کرد: قطعا اگر کارگروه مقابله با سیلاب ها بر اثر هشدار در ۴۰ روز گذشته تشکیل نمی شد و به صورت مرتب جلسات استانی و شهرستانی برگزار نمی گردید و رهاسازی آب نیز با برنامه صورت نمی گرفت، وضعیتی به مراتب بدتر از سال ۹۵ را شاهد می بودیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات