صدور بیش از ۵۳ هزار شناسه ملی برای شهرداریها و دهیاریها

صدور بیش از ۵۳ هزار شناسه ملی برای شهرداریها و دهیاریها

مدیرکل دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۸۰ هزار شخصیت حقوقی اعم از شهرداریها، دهیاریها، و شرکتهای وابسته وجود دارد از صدور بیش از ۵۳ هزار شناسه برای شهرداری ها و شرکت های تابعه و دهیاری ها با پیگیری های این دفتر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، عباس کرکه آبادی ضمن بیان مطلب فوق در خصوص فرآیند تخصیص و اقدامات انجام شده در خصوص شناسه ملی اشخاص حقوقی گفت: شناسه ملی درواقع یک عدد ۱۰ رقمی است که بوسیله آن هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی، سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه، قابل شناسایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری روند تخصیص شناسه ها مستقیما توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می شود و این امر باعث طولانی شدن فرآیند تخصیص شناسه ملی شده است، گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور جهت تسهیل و تسریع فرآیند اختصاص شناسه به شهرداری ها و شرکت های تابعه و دهیاری ها طی برگزاری جلسات متعدد با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت مقررات زدایی، موفق به ثبت اولیه ۴۰۳۴ شخصیت حقوقی و ارسال مستندات مربوطه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و صدور ۱۱۱۰ شناسه ملی شده است.

وی ابرازامیدواری نمود که با همکاریهای بیش از پیش سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربا سازمان شهردای ها و دهیاری های کشور، روند تخصیص شناسه ها برای شهرداری ها و دهیاری ها تسریع گردد.

شایان ذکر است فرآیند تخصیص شناسه ملی به این صورت می باشد که برای تسریع در تخصیص و ارائه صحیح اقلام اطلاعاتی اشخاص حقوقی باید حداکثر دقت در تکمیل فرم تخصیص یا بازبینی شناسه ملی اشخاص حقوقی به کار برده شود و چنانچه حتی یک فیلد اطلاعاتی در فرم صحیح نباشد، درخواست شناسه در پایگاه اطلاعات سازمان ثبت انجام نخواهد شد.

مواردی که در زمینه فرآیند تخصیص شناسه ملی برای شهرداریها و دهیاریها باید به آنها توجه نمود به این شرح می باشد:

۱. نام جدید و (نام قدیم شهرداری و دهیاری در داخل پرانتز) ذکر شود؛

۲. تاریخ تاسیس(روز،ماه و سال) و شماره مجوز کامل قید شود؛

۳. نام و نام خانوادگی شهردار و دهیار صحیح و با فاصله نوشته شود؛

۴. کدملی شهردار و دهیار(۱۰ رقم) دقیق نوشته شود؛

۵.کدپستی متعلق به شهر یا روستا باشد(نشانی پستی با مراجعه به اداره پست طبق اخرین تغییرات تقسیمات سیاسی بروز رسانی شود) و همان نشانی پستی بروز شده را در فرم قید شود؛

۶. درج شماره تلفن ثابت و دورنگار.

۷. هرگونه درخواست ویرایش اطلاعات باید در فرم بازبینی اعمال شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات