مشهد و ایران وجود خود را به امام‌رضا(ع) وابسته می‌داند/ انرژی خود را صرف جنگ های مصنوعی نکنیم

مشهد و ایران وجود خود را به امام‌رضا(ع) وابسته می‌داند/ انرژی خود را صرف جنگ های مصنوعی نکنیم

مشهد و ایران وجود خود را به امام‌رضا(ع) وابسته می‌داند/ انرژی خود را صرف جنگ های مصنوعی نکنیم

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده صبح امروز و در آغاز چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه‌الزهراء(س)، اظهارکرد: عاطفه و مهر پیامبر اکرم(ص) نسبت به دختر خود بسیار بی‌نظیر بود به نحوی که ایشان آزار فاطمه(س) را به منزله آزار خود عنوان کردند.

موحدی‌زاده با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) ۱۸ سال بیشتر عمر نکردند ولی ایشان الگوی کاملی برای زنان بویژه در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، گفت: مواجه این بانوی والامقام با تحجر و تنگ نظری کاملا مشهود است؛ اگر حضور ایشان را در عرصه های مختلف مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که ایشان شخصیتی اجتماعی داشت.

وی خاطرنشان کرد: سیره حضرت زهرا(س) نشان میدهد که زنان فقط برای خانه‌نشینی خلق نشده‌اند چراکه ایشان پیوسته در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روزگار خود موضع‌گیری و حضور پیدا می‌کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرمشهد همچنین افزود: استفاده ابزاری از زنان در جریان های مختلف و ... به هیچ وجه پسندیده نیست؛ زن شایسته به کسی گفته می‌شود که در جامعه نقش خود را ایفا نماید و فراتر از یک زن و مادر، بعنوان مکمل مرد و زندگی بتواند مسیر خود را ادامه دهد.

موحدی‌زاده در ادامه با بیان اینکه اخیرا بحثی با عنوان هویت شهر مشهد مطرح شده است، گفت: فلسفه وجودی مشهد وجود بارگاه منور رضوی است و اگر امام‌رضا(ع) در این شهر نبودند، جمعیت کلان امروز در این نقطه حضور نداشت و مشهد به شکل کنونی در سطح جهان اسلام مطرح نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه محوریت هویت شهر مشهد بارگاه منور رضوی است، خاطرنشان کرد: مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای، بی‌جهت و از سوی افرادی بوده که ذهن کوچکی دارند و بدنبال این هستند که هویت واقعی شهر را محو ویا ازبین ببرند.

موحدی‌زاده اظهارکرد: شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری بر این باور است که هویت شهر مشهد با محوریت امام‌رضا(ع)، هویتی منشوری است؛ شهر مشهد در کنار وجه مذهبی، وجه تاریخی و فرهنگی و اقتصادی و گردشگری بی‌نظیری دارد که برای اداره مطلوب شهر باید از تمامی این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: اداره شهر و ارائه خدمات مطلوب به ۳۰ میلیون زائر سالیانه ده‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این اعتبار با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و وجه‌ها میسر است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: اگر بدنبال بقاء و حیات شهری مشهد هستیم باید به هویت منشوری شهر توجه کنیم و جنگ های مصنوعی را کنار بگذاریم؛ مشهد و فراتر از آن ایران و فرهنگ ایرانی و شیعی با امام‌رضا(ع) عجین شده است.

اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا که در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، موضوع دیگری بود که موحدی‌زاده در سخنان خود به آن اشاره کرد و گفت: جزئیاتی از محتوای این طرح تاکنون منتشر نشده ولی هر اقدامی که در راستای تقویت جمهوریت نظام و اصالت رای مردم باشد، خدمتی به نظام و کشور و مردم ایران خواهد بود.

وی افزود: در قالب اصلاح قانون انتخابات، فضاهای دموکراتیک و باز قانون های پیشین را نباید ببندیم و یا محدود کنیم چرا که اگر این گونه باشد، نوعی خودزنی تلقی می‌شود باید تاسف بخوریم؛ امیدواریم این اصلاح قانون در راستای تقویت و مشارکت نقش مردم بویژه در انتخابات شوراهای شهر باشیم.

موحدی‌زاده در ادامه صحبت های خود با اشاره به رویکردهای خصمانه رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران، گفت:

فشارهای اقتصادی و انزوای سیاسی که دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی با چندین هدف دنبال می‌شود که یکی از آنها ایجاد گسستگی در جامعه ایران و فاصله انداختن و بی‌اعتمادی میان مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دومین هدف آنها، مایوس کردن مردم از اصلاح نظام در درون کشور است؛ باید مراقبت کنیم تا مردم طعم رای خود در عرصه های مختلف انتخاباتی بچشند و امید آنها را ناامید نکنیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد همچنین گفت: آمریکا درصدد است تا بهانه‌ای برای دخالت در سرنوشت کشور پیدا کند و بواسطه القا ناامیدی و ایجاد فاصله میان مردم و نظام و کاهش مشارکت آنها در انتخابات، پروژه های خود را دنبال کند.

موحدی‌زاده تاکید کرد: کشور ما باید سیاست تعامل صلح‌جویانه و اقدامات بازدارنده بویژه در حوزه قدرت دفاعی را دنبال کنیم و به مدیریت علمی و کاربردی اهتمام بورزیم؛ امروز ممکن است مردم به مدیریت کلان کشور خیلی مثل

گذشته امید نداشته باشند ولی نسبت به مدیریت شهری این حالت وجود ندارد.

وی همچنین افزود: نخستین اقدام ما باید بازشدن ورود شایستگان به نظام سیاسی و اداری باشد تا بتوانند در چرخه انتخابات حق انتخاب شدن داشته باشند و مردم هم حق انتخاب کردن.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اهمیت افزایش روحیه مردمی گفت: در جنگ های بزرگ دنیا، ۵۰ درصد پیروزی ناشی از روحیه افراد و ۵۰ درصد دیگر بخاطر تجهیزات بوده است؛ در روحیه مردم نباید ناامیدی و بدبینی را القاء کرد.

موحدی‌زاده افزود: برخی بدنبال ایجاد دوقطبی های کاذب هستند چراکه شهرت خود را در آن می‌بینند و این رویکرد بدون شک نمی‌تواند کارساز باشد.

وی همچنین گفت: این مطالب منافاتی با آزادی نقد و انتقاد و تنوع افکار ندارد ولی افزایش امید و اعتماد و نشاط باید در دستورکار قرار گیرد؛ اکنون به محض اینکه شهرداری اقدامی انجام می‌‌دهد و علی‌رغم گرفتاری‌های روزمره مردم بدنبال ایجاد نشاط در شهر است، عده‌ای در جهت تخریب آن برمی‌آیند، لطفا به عاقبت مواضع خود بیاندیشید.

حواشی اخیر پیرامون دو واژه زائر و مسافر دیگر محور صحبت های حمیدرضا موحدی‌زاده در این جلسه بود که وی در این باره گفت: زائر و مسافر هردو زیباست و با تغییر یک تابلو، فرهنگ شهری با سبقه ۱۲۰۰ ساله در میان شهرهای اسلامی و شیعی، خدشه‌دار نمی‌شود.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: کمبود آگاهی سبب می‌شود تا چنین ذهنیت‌هایی شکل گیرد و امیدواریم با تصحیح روش‌ها از سوی مدیریت شهری و منتقدان بتوان ایام بهتری برای شهر بسازیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات