مقیمی: ادامه وضع دریاچه پارک فروزان سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد

مقیمی: ادامه وضع دریاچه پارک فروزان سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر«قاسم مقیمی» رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با گرامیداشت یاد شهدای گمنام تازه تفحص شده گفت: تکالیف بودجه سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بررسی شد .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: الحاق تبصره به مصوبه عوارض شغلی مربوط به مشاغلی که توسط مراکز خیریه راه اندازی می شوند نیز در کمیسیون بررسی شد .

دکتر مقیمی افزود: پس از ارائه نظرات کارشناسان مقرر شد در جلسه اتی کمیسیون این موضوع با حضور مدیر کل حقوقی شهرداری بررسی شود .

وی ادامه داد: بررسی الودگی اب دریاچه فروزان نیز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهرشیراز گفت: این دریاچه با ۶۰هزار مترمربع مساحت واقع در پارک فروزان، به دلیل وسعت، طراحی و خاص بودن از منظر گردشگری برای شهر بسیار مفید است .

مقیمی خاطر نشان کرد: در گذشته از این مکان گل‌هایی برای آجرپزی برداشت می‌شد که بر اثر سو برداشت، دیوار قنات موجود در این مکان تخریب و این دریاچه شکل گرفت .

وی با بیان اینکه این تنها پارکی است که دریاچه طبیعی درون خود دارد افزود: فرو رفت آب، رویش نی در اطراف دریاچه و عدم رعایت بهداشت و آلوده کردن آب توسط همشهریان سبب کدر شدن آب و تلف شدن ماهی‌های این دریاچه شده است .

وی با اشاره به اقدامات شهرداری با همکاری محیط زیست و شیلات در راستای صید ماهی‍های سالم دریاچه و انتقال آنها و اکسیژن دهی، بر ضرورت بررسی مواد آلاینده و تصفیه آب تاکید کرد و افزود: به دلیل فاصله‌ی کم با منازل مسکونی در صورت ادامه این وضعیت، بوی تعفن دریاچه سبب نارضایتی و بیماری خواهد شد .

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مقرر شد کارگروهی با حضور اداره مهندسی اب شهرداری، سازمان پسماند، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و نماینده‌ی محیط زیست تشکیل و پس از بررسی این موضوع نتیجه حاصله را به کمیسیون ارائه کند .

« ابراهیم صبوری» نائب رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هرشغلی عارضه ای ازقبیل ترافیک و زیست محیطی برای شهر ایجاد می کند به همین منظور باید مبالغی به عنوان عوارض پرداخت شود تا بتوان مشکلات شهر را برطرف کرد .

دکتر «علی ناصری» عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه گفت: نخبگان، اساتید برجسته و ۲۰۰شرکت در زمینه فضای سبز، حمل و نقل، پدافند غیر عامل و آسفالت در پارک علم و فناوری مشغول فعالیت هستند که باید از دستاوردهای آنها بازدید صورت گیرد .

وی همچنین بر ضرورت اجرای طرح های راهبردی سلامت، محیط زیست و شهر ایمن تاکید کرد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات