بیکاری و بازار مسکن موانع احیای اقتصادی آمریکا هستند

بیکاری و بازار مسکن موانع احیای اقتصادی آمریکا هستند

www.BanaNews.irبنانیوز- بن‌برنانکه، رییس فدرال رزرو آمریکا، گفت سطح بالای بیکاری و مصادره مسکن مانع احیای اقتصادی آمریکا می‌شود و بسیاری از مردم و موسسات را عقب نگه می‌دارد.

به گزارش بلومبرگ، برنانکه در سخنرانی روز جمعه خود در آرلینگتن، ویرجینیا، گفت: «احیای اقتصادی روند آرامی را طی می‌کند و به تازگی شاهد بهبودی خوشایند اما تدریجی در بازار کار بودیم. اما این اقتصاد، با شرایط مطلوب فاصله دارد و بسیاری از مردم و همسایگان ما با خطر عقب‌ماندگی مواجه هستند.»او افزود: «بیکاری به خصوص در میان اقلیت‌ها، جوانان و افراد کم سواد بسیار بالا است.» در حالی که نرخ بیکاری از ۸/۹ درصد در ماه نوامبر به ۸/۸ درصد در ماه مارس کاهش یافت، مقامات فدرال رزرو قصد دارند در بلندمدت نرخ بیکاری را به ۶/۵ تا ۲/۵ درصد برسانند. برنانکه همچنین گفت: «بازار مسکن نیز مانعی بر سر راه احیای اقتصادی است. میزان مصادره مسکن‌های دارای وام معوقه همچنان بالا است و بسیاری از مالکان مسکن که خانه‌هایشان مصادره نشده است در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند بدین معنی که بدهی وام مسکن آنها از ارزش خانه‌هایشان بیشتر شده است.»

این درحالی است که گزارشی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد قیمت املاک مسکونی در ۱۲ ماه منتهی به فوریه بیشترین کاهش را طی بیش از یک سال گذشته داشته است. این مساله بازار مسکن را در شرایطی گرفتار می‌کند که طی رکود اقتصادی آمریکا به آن دچار شده بود. شاخص استاندارد اند پورز کیس-شیلر که مربوط به ارزش مستغلات است از فوریه سال ۲۰۱۰، ۳/۳ درصد کاهش داشته است که بیشترین کاهش سالانه از نوامبر سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

 

 

    نظرات