یک سال کار کارشناسی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری

مردم می توانند به آسانی بهای خدماتی را که می‌گیرند محاسبه کنند


یک سال کار کارشناسی  برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری


شهردار کرمان: پس از ۱۳ سال، لوایح کارشناسی شده درآمدهای پایدار شهری تدوین شد



شهردار کرمان ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و تشکر ویژه از همه‌ی معاونت‌های شهرداری که در تنظیم لوایح تلاش کردند، گفت: آخرین لایحه‌ی مالی ارائه شده توسط شهرداری مربوط به سال ۸۲ بوده و بعد از آن تا امروز، لایحه‌ی جدیدی تدوین نشده بود.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست شورای عمومی شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان که به بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد لوایح پیشنهادی شهرداری (مصوبه‌ی کمیسیون بودجه) اختصاص داشت و با حضور رییس و اکثر اعضای شورای شهر و نیز برخی از معاونان شهردار برگزار شد، افزود: در بخش شهرسازی نیز آخرین لایحه ارائه شده متعلق به سال ۸۳ بوده که در سال ۸۵ تغییرات جزئی داشته و تا امروز به روز رسانی نشده است.
وی ادامه داد: اما اتفاقی که در این دوره از شهرداری کرمان رخ داد، انجام یک سال کار کارشناسی برای تعریف درآمدهای پایدار بود زیرا که معتقد هستیم هر تغییر و انجام کاری باید مبنای علمی و کارشناسی داشته باشد و بهترین نتیجه باید به مردم اعلام شود.

تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم


شهردار کرمان با بیان این‌که کار کارشناسی، زمان‌بر و طاقت‌فرسا و ماحصل ساعت‌ها جلسه و تحقیق و به شور گذاشتن تحقیقات و نظریات کارشناسی بود؛ تصریح کرد: در این راه، تهدیدی که وجود داشت، این بود که لایحه‌های قبلی کارشناسی شده نبود ولی ما این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا، تمام لوایح ۱۵ شهر دیگر (اعم از کلان‌شهرها و شهرهای کوچک) و شهرهای هم رده و رتبه‌ی خود را رصد کردیم. در این بررسی‌ها دیده می‌شد که در حوزه‌ی عوارض دریافتی از شهروندان کرمانی، گاهی حتی عوارض شهر ما از عوارض دریافتی یک شهر۵۰ هزار نفری کمتر است.
عالم‌زاده ادامه داد: ‌اگر انتظار داریم در شهر کرمان خدماتی در خور مثل شهرهای شیراز و اصفهان و حتی یزد که روزگاری جزء استان کرمان بوده، داشته باشیم، بایستی در حوزه‌ی بهای خدمات تمام شده، عوارض و درآمدهای پایدار نیز مانند آن‌ها عمل کنیم.
مردم می توانند به آسانی بهای خدماتی را که می‌گیرند محاسبه کنند
شهردار کرمان گفت: این کار با توجه به قولی که به شورا و شهروندان داده‌ایم و همچنین در راستای تعریف درآمد پایدار برای شهرداری کرمان انجام می‌شود تا مبنای قانونی و کارشناسی عوارض گروه‌ها، صنوف و فعالیت‌های مختلف مشخص شود و شهروندان نیز بتوانند در حوزه‌ی خدمات‌دهی به آسانی بهای خدمات دریافتی را محاسبه کنند.
شهر را مفت و ارزان نفروشیم
وی افزود: در حوزه‌ی شهرسازی هم به شکلی عوارض تعیین شد که شهر را مفت و ارزان نفروشیم. امروز در شهر ما عوارض پروانه‌ی یک خانه‌ی ویلایی در هزار و یکشب، از عوارض یک خانه‌ی مشابه در شهر بردسیر کمتر است و این درست و به نفع شهر نیست.

امیدواریم این لوایح مبنای تحولی در شهرداری و شهر کرمان شوند


شهردار کرمان گفت: اعضای شورا و کمیسیون بودجه همراهی بسیار خوبی با شهرداری داشتند که جای تقدیر دارد. کارشناسان ما نیز وقت و دقت زیادی را صرف این مساله کردند که جای قدردانی دارد.
عالم‌زاده افزود: شاید لوایح کارشناسی شده که نخستین بار است به شورا ارائه می‌شوند، نقاط ضعفی داشته باشند. بنابراین امیدواریم با هم اندیشی شورا همان نقاط ضعف اندک احتمالی هم برطرف شوند و این لوایح به مبنایی برای تحول در شهر کرمان تبدیل شوند.

مردم با شهرداری همراهی کنند


عالم‌زاده تصریح کرد: البته با ارائه‌ی لوایح جدید، کمتر از ۱۰ درصد درآمد مدیریت شهر تحصیل می‌شود. زیرا در لوایح بودجه‌ای دولت، کمک‌های شهرداری پرداخت نمی‌شود در نتیجه کل شهرداری‌های کشور با مشکلاتی مواجه‌اند و برخی حتی کارمندانشان ۹ ماه است حقوق نگرفته‌اند.
وی از همه‌ی مردم خواست برای پیشرفت و آبادانی شهر، در ادامه‌ی مسیر نیز شهرداری را همراهی کنند.

فاطمه نخعی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۸۶۵.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات