بخش خصوصی در نبرد با شبه خصوصی ها ناکام می ماند

بخش خصوصی در نبرد با شبه خصوصی ها ناکام می ماند

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، نادری نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک به بحث سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: مشکلی که بخش خصوصی در کشور ما دارد این است که رقیبش بخش خصولتی و شبه خصوصی است که باید در شرایط ناهمسان با آن رقابت کند.
وی ضمن بیان اینکه به دلیل رقابت رانتی بخش خصوصی پا نمی گیرد عنوان کرد: تا زمانی که بخش خصوصی در یک رقابت عادلانه قرار نگیرد و حمایت خالصانه دولت را نداشته باشد به مدل توسعه ای مد نظر نخواهیم رسید.
نایب رییس شورا همچنین به مسئله توریست درمانی پرداخت و افزود: وجود زیر ساخت ها از جمله فرودگاه با پروازهای متعدد به نقاط مختلف لازمه اصلی توریست درمانی است .
وی به بحث عوارض پرداخت و تصریح کرد: عوارض کاربری های غیر مرتبط کلا از دفترچه حذف شد. همچنین مواردی که دیوان ورود کرده بود و رای به ابطال آنها داده بود نیز حذف شده است.
نادری بیان کرد: عوارض دکل های مخابراتی و عوارض سالیانه بانک ها و عوارض تغییر کاربری اضافه شد و عوارض پل و تمدید پروانه نیز از دفتر چه حذف شد.
وی عنوان کرد: این دفترچه با توجه به محدودیت های قانونی ای که دیوان عدالت اداری و سازمان شهرداری ها تعیین کرده بودند، تهیه و تصویب شده است.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات