صرفه جویی بیش از ده میلیون متر مکعب آب در مشهد

مدیر امور منابع آب مشهد از صرفه‌جویی بیش از ده میلیون متر مکعب آب پس از انسداد ۲۲۶ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان از ابتدای آبان ماه تا کنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد برزویی با اعلام این خبر افزود: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب و برخورد با تخلفات حفاری چاه ها و بهره برداری غیرمجاز از این منابع و با پیگیری های این امور از ابتدای آبان ماه تا کنون تعداد ۲۲۶ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه گردیده که ۲۲ حلقه از آن ها با عمق های ۱۱۰ تا ۲۲۰ متر و با دبی های بین ۱۵ تا ۳۰ لیتر بر ثانیه و ۲۰ حلقه از آن ها با عمق های ۷۰ تا ۱۱۰ متر و دبی های ۳ تا ۱۵ لیتر بر ثانیه بوده اند.

گفتنی است طی نه ماه گذشته تعداد ۳۶۶ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است که با انجام این عملیات از خروج حدود چهارده میلیون و دویست هزار متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شد؛ همچنین از ابتدای سال نیز تعداد ۳۴ دستگاه و ادوات حفاری غیر مجاز نیز توقیف شده است.

وی در پایان اعلام کرد: این امور در راستای اهداف شرکت مبنی بر حفظ و حراست از منابع آب استان و با توانمندی همکاران در جهت صیانت از منابع و ذخایر آب های زیرزمینی و سطحی، هرگز مجالی به افراد سودجو نخواهند داد که بتوانند منابعی را که به همه مردم متعلق می باشد بدون مجوز استفاده نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات