برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان با حضور...

جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان با حضور نمایندگان مردم شریف استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با هدف برقراری تعامل های سازنده در این صنعت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین؛ مهندس پویا رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان در ابتدای این جلسه عنوان داشت: از ابتدای سال آبی تاکنون میزان بارندگی در استان ۱۹۰ میلیمتر بوده که در مقایسه با میزان بارندگی در دراز مدت که ۱۲۰ میلیمتر بوده و همینطور نسبت به میزان بارندگی در سال گذشته که ۵۰ میلیمتر بوده افزایش چشمگیری داشته است و امیدواریم با افزایش بارندگی ها در فصل زمستان شاهد تغییر مثبتی در ذخایر منابع آبی دشت قزوین باشیم.

مهندس پویا مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین در خصوص توزیع اعتبارات استانی در مورد پروژه های این شرکت بیان داشت: از مهمترین پروژه های استان می توان به ساختمان سد نهب با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد نهب، ساختمان سد بالاخانلو با پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد، مطالعه و اجرای طرح های تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و بخش سیل، مرمت و بازسازی اساسی شبکه آبیاری و زهکشی، تکمیل و تجهیز شبکه های اندازه گیری آبهای سطحی و زیر زمینی و آبرسانی از سد طالقان به ۱۴ شهر شمالی و ۱۹۴ روستای استان قزوین اشاره نمود.

مهندس باباصالح رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به این نکته که زندگی به آب بستگی دارد بیان کرد: باید مناطق استان قزوین که در فصول مختلف به آب احتیاج مبرم دارند شناسایی شده و با برنامه ریزی دقیق و مدون و با بازدید مداوم از این مناطق تخصیص آب در فصول مختلف با برنامه ریزی و رعایت شرایط دشت قزوین از نظر منابع آبی صورت پذیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اقدامات مناسب وزارت نیرو در استان افزود: همکاری های همه جانبه بین شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان نقش بسزایی در تحقق پروژه های زیر بنایی در زمینه آب و برق در استان داشته و امیدواریم این روند ادامه دار باشد تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای ضروری مردم در این شرایط بحرانی باشیم.

دکتر محمدی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبارات تخصیص داده شده در استان گفت: پیگیری های لازم برای به بهره برداری رسیدن پروژه های استانی انجام شده ولی باز هم با قدرت بیشتر این امر پیگیری خواهد شد تا بتوانیم شاهد تحقق پروژه ها در موعد مقرر باشیم. وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی اولویت این است که منابع تامین مالی پروژه ها از بودجه جاری و عمرانی دولت خارج نموده و با استفاده از روش های دیگر منجمله BOT ، BOO و ... و با کمک و توان بخش خصوصی آنها را انجام دهیم.

دکتر طاهرخانی نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به شرایط کشور و بحران های اقتصادی پیش رو بیان کرد: امروزه شرایط به گونه ای است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کارها باید بصورت جهادی و انقلابی پیش برود و عملکرد ما باید طوری باشد که رضایت مردم در همه زمینه ها جلب شود چرا که تنها با کمک و حمایت مردم است که می توانیم ضمن حفظ ارزش های انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و ترقی گامهای موثر برداریم.

در خاتمه این جلسه مهندس فرهور مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی عنوان نمود: این نیروگاه هر سال در تابستان ۲ و نیم برابر نیاز مصرفی استان برق تولید می کند که این میزان در فصل زمستان به دلیل تعمیرات میزان یک و نیم برابر نیاز مصرفی هم استانی های عزیز می رسد. شایان ذکر است میزان برق تولیدی نیروگاه شهید رجایی بیش از ۴.۵ درصد برق تولیدی کل کشور می باشد که وارد شبکه بهره برداری کشوری می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای قزوین

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای قزوین

    شركت آب منطقه‌ای قزوین یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات