کلیدهای قدرت در ایستگاه های برق منطقه ای اصفهان تعویض شد

کلیدهای قدرت در ایستگاه های برق منطقه ای اصفهان تعویض شد

با هزینه ای بالغ بر۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال

کلیدهای قدرت در ایستگاه های برق منطقه ای اصفهان تعویض شد

با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال ودر راستای افزایش ضریب پایداری و آمادگی  شبکه سراسری انتقال نیروی برق کشور و شبکه انتقال و فوق توزیع برق منطقه ای اصفهان تعداد ۲۲ دستگاه کلید قدرت در پست های این شرکت تعویض و از آن بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس علی اسلامی معاون بهره برداری این شرکت در این باره گفت:

با توجه به اشکالات فراوان و خروج های اضطراری کلیدهای ۲۳۰ کیلوولت هیدرولیک نوع ALSTHOM FL۲A برنامه تعویض کلیدهای مذکور با استفاده از دو دستگاه کلید ۲۳۰ کیلوولت ALSTHOM FL۲۴۵ موجود در انبار که سالها مورد استفاده قرار نگرفته بود و همچنین ۶ دستگاه کلید خریداری شده ، طی مدت ۱۴ ماه و در قالب پروژه های بهینه سازی در پست های ۲۳۰ کیلوولت نجف اباد و اصفهان۲ و ۲۳۰ بهرنگ تعویض گردیدو با توجه به استفاده از کلیدهای قدیمی موجود در انبار مبلغ ۶ میلیارد ریال در این پروژه صرفه جویی شده است.

مهندس اسلامی اضافه کرد: با توجه به مدت زمان طولانی نگهداری کلیدهای قدیمی در انبار و جهت اطمینان از شرایط مطلوب آنها ، قبل از نصب  در شبکه ، در کارگاه شرکت تعمیرات از نظر فرسودگی قطعات و واشر و اورینگ ها مورد بررسی کامل قرار گرفتند.

وی افزود : همچنین با توجه به وجود اشکالات متعدد کلیدهای روغنی ۴۰۰ کیلوولت ASEA هنگام قطع و وصل و همچنین عدم وجود لوازم یدکی اورهال کلیدهای مذکور طی مدت ۱۱ ماه پنج دستگاه از کلیدهای مذکور در پست های ۴۰۰ کیلوولت نجف آباد و تیران با کلیدهای تامین شده  تعویض و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهندس اسلامی در ادامه به مشکل افزایش سطح اتصال کوتاه ایستگاه اصفهان یک، اشاره و اضافه کرد در این راستا وبا همکاری معاونت طرح و توسعه در تامین بخشی از کلیدها و در قالب پروژه های بهینه سازی ، تعداد ۹ دستگاه کلید ۶۳ کیلوولت در سوئیچ یارد ۶۳ کیلوولت پست اصفهان یک با کلیدهای ۴۰ کیلوآمپر تعویض گردید.

معاون بهره برداری برق منطقه ای اصفهان اذعان داشت : با تعویض کلیدهای مذکور امکان در مدار بودن هم زمان واحدهای نیروگاه اصفهان و ترانسفورماتورهای ۲۳۰ پست اصفهان یک فراهم شد که این موضوع اثر قابل توجهی در افزایش پایداری این ایستگاه خواهد داشت .

وی در پایان تاکید کرد:  با توجه به اینکه شرایط دیگر نقاط شبکه از نظر سطح اتصال کوتاه مناسب استفاده از کلیدهای ۶۳ کیلوولت بر کنار شده می باشد ، این کلیدها در دیگر نقاط شبکه و پروژه های آتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

شایان ذکر است کلیه پروژه های فوق به درخواست دفتر فنی انتقال و توسط واحد بهینه سازی و با اجرای شرکت پویا نیرو و نظارت دفتر فنی انتقال و کارشناسان فنی و بهره برداری امورهای انتقال نیرو اجرا شده است.


خبرنگار: رضا عارضی

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای اصفهان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای اصفهان

    شرکت برق منطقه ای اصفهان

    شرکت برق منطقه ای اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات