همایش سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر با حضور معاون وزیر نیرو

همایش سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر با حضور معاون وزیر نیرو

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، این سمینار با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل امور اقتصادی استانداری، امام جمعه شهرستان سیرجان، فرماندار سیرجان، مدیر عامل برق منطقه ای کرمان و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان و جمعی از سرمایه گذاران شهرستان سیرجان و بردسیر و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

معاون وزیر نیرو در این همایش با اشاره به برنامه ریزی برای دو برابر شدن تولید انرژی های تجدید پذیر بیان نمود: خوشبختانه در زمینه فناوری این انرژی به خود کفایی نزدیک هستیم.

وی افزود: سال گذشته ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور تولید شد که با برنامه ریزی صورت گرفته این رقم به هزار مگاوات خواهد رسید.

صادق زاده از احداث نیروگاه های ده تا ۱۰۰مگاواتی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کشور خبر داد و گفت: در توسعه انرژی های تجدید پذیر دولت کمترین و مردم بیشترین سهم را داشته اند.

وی با اعلام حمایت از بخش  خصوصی تصریح نمود: دو هزار مددجوی کمیته امداد به تولید انرژی تجدید پذیر در کشور مشغول می باشند.

وی افزود: استان کرمان در زمینه انرژی های نو جز استان های پیشگام و موفق در کشور می باشد.

در این نشست همچنین مدیر عامل برق منطقه ای استان کرمان نیز بیان نمود:  شرایط برای جذب و حمایت سرمایه گذاران این بخش فراهم شده و تا کنون  ۱۵۰ مجوز احداث نیروگاه تجدیدپذیر در استان کرمان صادر شده است.

وی افزود: حدود ۳۰۰۰ مگاوات مجوز برای سرمایه گذاران گرفته شده است که اگر حتی ۲۰ این مقدار محقق گردد در خصوص پیک بار سال ۹۸ به موفقیت هایی خواهیم رسید.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دو شهرستان بردسیر و سیرجان قطب انر‍‍ژی های تجدید پذیر در استان می باشند، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در شهرستان سیرجان و بردسیر شرایط برای سرمایه گذاران مهیا می باشد و امید است که مسئولین نیز با سرمایه گذاران مذکور همکاری لازم را داشته باشند.

مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، در این نشست با اشاره به اینکه استان کرمان بر روی کمربند طلایی خورشیدی دنیا قرار دارد و در ذوذنقه اصلی انرژی خورشیدی قرار دارد خاطر نشان کرد: متوسط تابش دراین استان  ۵/۵ کیلووات ساعت بر متر مربع است و به این معناست که بازده سرمایه گذاری در استان کرمان نسبت به سایر مناطق بالاتر می باشد.

وی با بیان اینکه این شرکت ۲۳ روستا را از طریق انرژی خورشیدی برقدار کرده است، گفت: در جهت فرهنگ سازی حدود ۱۴۵ کیلو وات ساعت در مدارس تحت حوزه عملیاتی شرکت و همچنین  در ساختمان های شرکت ۴۱ کیلو وات انرژی فتوولتاییک نصب شده است و در مجموع ۱۲۰ نیرو گاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰۲۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی را راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه دو نیروگاه ده مگاواتی در شهرستان بردسیر و بافت در حال احداث است، تصریح کرد: کمیته امداد نیز احداث ۲۱۷۵   نیروگاه پنج کیلو واتی برای ممدجویان در دست اقدام دارد که تا کنون  ۵۲ نیروگاه از آنها وارد مدار شده است.

در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ با حضور معاون وزیر نیرو و سرمایه گذاران این حوزه برگزار گردید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب) یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات