۷۰ هزار میلیارد ریال امسال ازطریق اوراق مشارکت در اختیار شهرداری ها قرارمی گیرد

۷۰ هزار میلیارد ریال امسال ازطریق اوراق مشارکت در اختیار شهرداری ها قرارمی گیرد

www.BanaNews.irمعاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال امسال از طریق انتشار اوراق مشارکت در اختیار شهرداری های کشور قرار می گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'محسن کوشش تبار' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در سال ۱۳۸۸ از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب برای اوراق مشارکت، فقط ۲۵ درصد اعتبار مصوب در سه شهر اصفهان ،مشهد و تبریز منتشر شد.

وی اظهار داشت: شهرداری هایی که به دلیل تراکم انتشار اوراق مشارکت در ماه های پایانی سال ۱۳۸۹ موفق به انتشار اوراق نشده اند، می توانند از محل منابع سال گذشته نسبت به انتشار اوراق مشارکت اقدام کنند.

کوشش تبار گفت: علاوه بر اعتبار یادشده، شهرداری ها می توانند ۱۶ هزار میلیارد ریال نیز برای طرح های قطار شهری اوراق مشارکت، منتشر کنند.

وی افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۸۹ با تلاش جدی که برای فرهنگ سازی استفاده شهرداری ها از سایر روش های تامین مالی به خصوص انتشار اوراق مشارکت صورت گرفت، ۱۸ شهر در قالب ۳۲ پروژه معادل ۴۶ هزار میلیارد ریال (۹۳ درصد اعتبار مصوب ) برای انتشار اوراق مشارکت به بانک مرکزی معرفی شدند که ۷۰ درصد پروژه های معرفی شده در موضوع نوسازی بافت فرسوده شهری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: شهرداری ها و شوراها با فرهنگ سازی، تبلیغات و بازاریابی، زمینه جلب اعتماد شهروندان و سرمایه گذاران را برای جذب سرمایه های بخش خصوصی در این حوزه فراهم کنند.

وی افزود: رویکرد سازمان شهرداری ها در حوزه تامین اعتبارات در سال ۱۳۹۰ حرکت به سمت شناسایی درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذار برای طرح های مرتبط با مدیریت شهری است.

کوشش تبار تاکید کرد، شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی برای اعمال مدیریت در شهرها و ارتقای شاخص های شهر و شهروندی و افزایش ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید در حوزه تامین منابع مالی خود تجدید نظر کنند.

وی خاطر نشان کرد، شهرداری ها از اکتفا کردن به کمک های مالی دولت، به سمت سایر روش ها و ابزارهای تامین منابع مالی در مدیریت شهری، نظیر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، انتشار اوراق مشارکت، استفاده از تسهیلات صندوق توسعه و بانک جهانی حرکت کنند.

کوشش تبار گفت: برای فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای ایجاد تحول در حوزه اعتبارات و درآمدهای شهرداری ها، ایجاد 'بانک اطلاعاتی اطلس اقتصادی شهرداری ها' در حال نهایی شدن است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصریح کرد، در اطلس اقتصادی شهرداری ها، مزیت های نسبی هر شهر شامل قابلیت های آن شهر برای جذب سرمایه گذاری مشخص شده و سرمایه گذاران می توانند در فضای مجازی با مدیران شهر ارتباط برقرار کنند.

 

 

    نظرات