جمع بندی برنامه جامع اقدام مشترک ستادبازآفرینی پایدار شهری

جمع بندی برنامه جامع اقدام مشترک ستادبازآفرینی پایدار شهری

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، سیزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری آذربایجان غربی با حضور سرپرست معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری آذربایجان غربیف مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: ۲۴۳ طرح، اقدام و فعالیت در قالب برنامه جامع اقدام مشترک امسال و سال آینده پیش بینی شده است که بعد از تصویب نهایی اجرا خواهد شد.
آرامون یادآور شد: ناامنی و تاب آوری این محلات در مقابل حوادث و بلایای طبیعی، آسیب های اجتماعی و فقر شهری، بحران هویت و افت منزلت زندگی اجتماعی از جمله مسائل و مشکلات سکونتگاه های غیررسمی و بافت های ناکارآمد استان به شمار می رود.
وی بر اجرای سیاست جامع در اجرای طرح بازآفرینی شهری پایدار و جایگزینی جابه جایی انسان محور در تعاریف مدیریت شهری تاکید کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این جلسه از جمع بندی برنامه جامع اقدام مشترک دستگاه های عضو ستاد و مدیریت شهری در۱۸ محله هدف شهرهای ارومیه ،خوی ،میاندوآب ،سردشت ،پیرانشهر ،مهاباد و بوکان از سوی دبیر خانه ستاد خبر داد.
ابراهیم مبارک قدم با اشاره به تصویب محدوه جابجایی مساکن زیر کوهی شهر ماکو بعنوان یکی از محلات هدف و تخصیص تسهیلات برای احداث بنا، تصریح کرد: پروژه های بازآفرینی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با تخصیص ۴۸۸ میلیارد ریال در راستای بهبود خدمات عمومی، ارتقای زیر ساخت های شهری، ساماندهی فضاهای شهری، توانمندی اقتصادی و اجتماعی، انجام مطالعات بهسازی و نوسازی، نوسازی واحدهای مسکونی اجرا می شود.
وی ادامه داد: سهمیه برای نوسازی دوهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بافت های ناکارآمد استان با سقف تسهیلات چهل میلیون تومان و با نرخ ۵۰ درصد نرخ مصوب و اعلامی شورای پول و اعتبار تعیین شده است.
این مقام مسئول بر واگذاری اراضی مازاد دستگاه های اجرایی در بافت های ناکارآمد جهت احداث پروژه های مسکونی تاکید کرد و گفت: دوره های آموزشی و کارگاه های اشتغالزایی در محلات هدف از سوی دستگاه های متولی برای افزایش توانمندی و اشتغالزایی ساکنان برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات