شرکت‌های دانش بنیان برای اداره ارزان شهر کمک کنند

شرکت‌های دانش بنیان برای اداره ارزان شهر کمک کنند

شهردار اصفهان گفت: همه شرکت‌های دانش بنیان که مبتنی بر علم و دانش هستند مسائل مطرح در شهر را شناسایی و برای اداره ارزان و علمی شهر تلاش کنند.

قدرت الله نوروزی بعدازظهر امروز( چهارشنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۲ اصفهان  ضمن تشکر از بخش خصوصی برای احداث تصفیه خانه پساب شمال شهر اظهار کرد: با احداث تصفیه خانه پساب شمال شهر یکی از آرزوهای شهرداری در جهت تعامل با بخش خصوصی و سرمایه گذاری در شهر برای مهار بحران آب  محقق شد.

وی این اقدام بخش خصوصی را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد: در همه بخش‌های شهرداری شاهد چنین اجرای پروژه‌هایی باشیم؛ تابستان امسال یکی از سخت‌ترین و یکی از تهدید آمیزترین تابستان‌ها برای فضای سبز شهر اصفهان بود.

شهردار اصفهان ادامه داد: فضای سبزی در معرض مرگ قطعی بود، اما مسئولان در شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب به کمک شهرداری آمدند به طوری که با تصفیه و خرید پساب‌ها و استفاده بیشتر از ۳۰ هزار تانکر از بیرون توانستیم بحران خشکسالی را سپری کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: تابستان امسال پیش بینی‌های ترسناکی در خصوص از بین رفتن فضای سبز اصفهان مطرح شده بود که هویت شهر را در معرض خطر قرار داد، اگر درختان چناری که بیش از ۱۰۰ سال عمر داشتند از بین می رفت یکی از هویت های اصلی شهر نابود می شد و اصفهان در مسیر امید به یاس و ناامیدی تبدیل می شد، اما همت والای مسئولان و مدیران شهری همچنین حمایت مدیران استانی موجب شد بحران کم آبی را پشت سربگذاریم و امروز شاهد افتتاح شبکه ثانویه شمال شهر اصفهان هستیم .

وی اضافه کرد: قرار است تصفیه خانه شمال شهر در هر ثانیه ۱۰۰ لیتر آب را تصفیه و در اختیار مدیریت شهری قرار دهد. از بین ۵ هزار هکتار فضای سبز شهر  ۳۷۰۰ هکتار از سوی شهرداری باید آبیاری شود که با توجه به بحران ایجاد شده در زاینده رود و تحلیل های نادرست در سطح استان های دیگر و حتی در سطح ملی باید به سراغ اجرای چنین طرح‌هایی حرکت کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با اجرای این طرح نزدیک به ۳۰۰ هکتار از فضای سبز شهر در امان است، خاطرنشان کرد:  منطقه ۱۲ با ۲۴۰ هکتار و منطقه دو با ۱۹۰ هکتار همچنین فضاهای سبز بختیار دشت به همت این شرکت دانش بنیان و مشارکت شهرداری و تدبیر مدیران از خشکسالی در امان خواهد بود و مشکلی برای آبیاری درختان در تابستان وجود ندارد، اما این به معنای رفع خطر نیست، بلکه باید با نگاه زیست محیطی با شنیدن دغدغه دوستداران محیط زیست ، فعالان سمن های محیط زیست، تغییر نوع کشت، نوع آبیاری، نوع بذر و مراقبت از گونه های گیاهی در جهت حفظ فضای سبز شهر گام برداریم؛ همه باید دست به دست هم دهیم تا اصفهان از این خطر رهایی یابد

نوروزی اظهار کرد: لازم است با تعامل میان بخش خصوصی و شهرداری کاری کنیم که پروژه های مشارکتی در همه شهر اتفاق افتد؛ امیدوارم همه شرکت های دانش بنیان که مبتنی بر علم و دانش هستند مسائل مطرح در شهر را شناسایی و برای اداره ارزان و علمی شهر تلاش کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات