امضای تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات آب و فاضلاب

امضای تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات آب و فاضلاب

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خبر داد :

امضای تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات آب و فاضلاب در کلیه اماکن با شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی از اجرای تفاهم نامه نظارت بر طراحی و استاندارد تاسیسات آب و فاضلاب در کلیه اماکن با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، مهندس رمضانی در رابطه با این تفاهم نامه گفت : اجرای این تفاهم نامه از سال ۸۶ در سطح کشور رقم خورد اما زیر ساخت های اجرایی برای این تفاهم نامه در استان در آن سال فراهم نبود.

وی افزود: حدود دو سال گذشته اجرای این تفاهم نامه در استان نهایی و کارگروه مورد نظر تشکیل شد و در مهر ماه ۹۷ پیش نویس نیروهایی که باید روی آنها کار می کردیم تهیه و چهار چوب کار مشخص شده است و باید الزامات و موانع اجرای کار بررسی شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه پس از تصویب هیات چهارنفره استان لازم الاجرا است ، ادامه داد : برای اجرایی شدن این تفاهم نامه نیاز به شناسایی، ساماندهی و شناسنامه دار کردن مهندسان و مجریان آب و فاضلاب را داریم تا آموزش های لازم را دراین حوزه ببینند.

عالی ترین مقام ساخت و ساز در استان یادآور شد: باید مهندسانی در این حوزه فعالیت کنند که با معایب و مزایای این تفاهم نامه آشنا باشند تا به هدف مورد نظر این تفاهم نامه برسند.

مهندس رمضانی افزود: انشعابات فاضلاب در بجنورد در حوزه جمع آوری آب باران و برف به صورت طرح های بالادستی اجرا نشده بنابراین اجرای این تفاهم نامه در استان ضروری است.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با شرکت آب و فاضلاب استان کمیته ای تشکیل دادند تا جمع آوری آب باران و برف را در ساختمان های در حال احداث در دستور کار قرار دهند تا با روش جذبی و تصفیه آن دوباره آب باران و برف را به چرخه طبیعت بازگردانند.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این تفاهم نامه باید به روش تخصص گرایی تمرکز کنیم تا خدمات به صورت تخصصی تر به مردم ارائه شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی نیز گفت: با تفاهم نامه منعقد شده میان شرکت آب و فاضلاب شهری و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، انشعاب های آب و فاضلاب ساختمان ها در این استان بررسی و نظارت می شود.

مهندس ساقی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده و با همکاری سازمان نظام مهندسی استان، بنا شد که اجرای شبکه های داخلی منازل اعم از آب و فاضلاب، منطبق بر استاندار های لازم و هم سو با وضعیت شبکه اصلی معابر انجام شود.

وی افزود: بر این اساس و با اجرایی شدن این تفاهم نامه نظارت دقیق تر و بیشتری از شبکه های داخلی انجام می شود تا مشکلات کمتری برای شهروندان ایجاد شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی یک انجمن در شهر بجنورد می باشد

    نظرات