توجه به حمل ونقل ریل پایه در راستای توجه به صنعت توریسم و گردشگری

توجه به حمل ونقل ریل پایه در راستای توجه به صنعت توریسم و گردشگری

مدیر کل جدید راه وشهرسازی استان اصفهان ؛
توجه به حمل ونقل ریل پایه در راستای توجه به صنعت توریسم و گردشگری / اهتمام بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح استان
حمیدرضا امیرخانی به عنوان مدیرکل جدید راه وشهرسازی استان، برنامه های آتی خود را در حوزه راه وشهرسازی استان اصفهان تشریح نمود.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی در آئین معارفه خود به عنوان مدیرکل جدید راه وشهرسازی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر که با حضور مسئولین کشوری و استانی در محل سالن شهید دادمان این اداره کل برگزار شد،گفت: اصفهان مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین با ارزش ترین آثار تاریخی، فرهنگی، معماری و شهرسازی را در خود جای داده که خاستگاه هنرمندان و معماران و شهرسازانی بوده که آثار نفیسی را از خود به جای گذاشته اند. ابتکار و خلاقیت و تولید فکر و اندیشه ریشه در تاریخ اصفهان دارد و به همین جهت بروز رویدادهای بزرگ علمی ، فرهنگی و هنری در تاریخ این استان پیشینه بس غنی دارد.

امیرخانی افزود: این استان به لحاظ قرارگیری در چهار راه حمل ونقل کشور و وجود صنایع مادر، در جایگاه ویژه ای قرار گرفته که وجود کریدورهای شمالی – جنوبی و شرقی – غربی نقش بسزایی در جابجایی بار و مسافر دارد.استان اصفهان با دارا بودن ۱۰۷ شهر و با بیش از ۱۱۵۰۰ کیلومتر راه رتبه اول حمل بار و رتبه دوم جابجایی مسافر را در کشور از آن خود کرده که نگاه ویژه را می طلبد.
وی توجه به صنعت توریسم و گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی با توجه به این موضوع در استان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نگاه به امر بازآفرینی شهری با توجه به وجود بافتهای قدیمی و تاریخی در سطح استان یکی از ضرورت ها و اولویت هاست.
مدیر کل راه وشهرسازی استان اظهار داشت: توجه به حمل ونقل ریل پایه و ایجاد ارتباط بین شهرها از طریق ریل و انتقال حمل ونقل جاده ای به ریل جهت ایجاد حمل ونقل ایمن، روان و آسان از جمله اولویت هایی است که انشاالله در برنامه و دستور کار قرار خواهد گرفت.
خوشبختانه در بخش راهسازی دراین استان، آزاد راه شرق اصفهان به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور بطول ۹۳ کیلومتر و همچنین بخش پایانی آزاد راه غرب اصفهان بطول ۲۸ کیلومتر در ایجاد حمل ونقل سریع و آسان جاده ای در استان فعال است که تکمیل آنها مورد پیگیری قرار می گیرد.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: تبدیل راههای اصلی به بزرگراه، احداث راههای اصلی و روستایی و احداث تقاطع های غیر همسطح و همسطح و پل های بزرگ در محورهای مواصلاتی استان نیز مورد توجه بوده و خواهد بود.
در ادامه احداث بناها و تاسیسات عمومی همچون بیمارستانها و ساختمانهای اداری و تکمیل پروژه های نیمه تمام همچون ساختمان مدیریت بحران استان و دیگر پروژه ها مورد پیگیری جد قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص برنامه های خود در حوزه شهرسازی و با توجه به اقدامات انجام شده در این حوزه بیان داشت: در حوزه شهرسازی و معماری تاکنون طرح جامع ۹۷ شهر ابلاغ و بازنگری طرح جامع ۱۴ شهر در مراجع در حال پیگیری است و ۱۹ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب و ۳۱ شهر در دست تهیه طرح تفصیلی می باشد که از جمله شاخص ترین این اقدامات و به عنوان پایلوت در کشور، تهیه طرح جامع شهر اصفهان با رویکر نوین است که مراحل اجرایی آن با پشتکار همکاران من در مجموعه راه و شهرسازی انشاالله هر چه زودتر منتج به نتیجه خواهد شد.
در راستای تاکیدات مقام عالی وزارت به منظور تکمیل پروژه های مسکن مهر، خوشبختانه استان اصفهان از جمله استانهای پیشرو بوده که در این بخش با توجه به ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر در برنامه استان، ۱۴۹ هزار واحد با کلیه امکانات و خدمات روبنایی و زیر بنایی افتتاح شده که طی دهه فجر امسال نیز ۵۵۵ واحد آن تحویل متقاضیان می شود و با این افتتاح، سفره مسکن مهر استان به یاری خداوند متعال بسته خواهد شد.
در حوزه بازآفرینی شهری هم، هدف ما شروع عملیات های اجرایی احیاء محلات هدف بازآفرینی در سطح استان است که با ارائه تسهیلات به بافتها و ارائه راهکارهای لازم و با همیاری و مشارکت بخش خصوصی و مردم محلات، سعی می شود تا در این بخش مهم اقدامات شاخصی در استان انجام شود .
در بخش املاک و واگذاری اراضی دولتی نیز هدف ما رفع تصرفات اراضی دولتی در سطح استان و تسهیل در واگذاری ها در چارچوب قانونی است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده ضمن اینکه از زمان شروع فعالیت یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در راه و شهرسازی، حدود ۳۷۰ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال رفع تصرف گردیده و این امر در راستای برگرداندن اراضی به دولت تداوم خواهد داشت.

مدیر کل جدید راه وشهرسازی استان خاطر نشان ساخت: توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و احداث بنادر خشک و مراکز لجستیک و توجه به سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان بسیار حائز اهمیت است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
اهمیت مدیریت منابع و توجه به نیروی انسانی کارآمد و پر تلاش بر کسی پوشیده نیست که بحمدالله با وجود همکاران پر تلاش من در مجموعه راه و شهرسازی استان انشاالله به توفیقات بیش از پیش دست خواهیم یافت.

امیرخانی در پایان برنامه و هدف خود در این اداره کل را اهتمام بر ادامه محورهای برنامه مقام عالی وزارت در سطح استان عنوان کرد و گفت: هدف ما برنامه ریزی جهت تکمیل مسکن مهر، احیاء، بازسازی و نوسازی بافتهای ناکارآمد شهری، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی، تسریع در تکمیل شبکه های ریلی همچون قطار سریع السیر اصفهان - تهران، برقراری عدالت در تخصیص بهینه اعتبارات، ساماندهی مطالبات پیمانکاران محترم، تعامل و همکاری با تمامی سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و حمایت از تشکل های حرفه ای و تمرکز بر رفع مشکلات مردم در حوزه راه وشهرسازی می باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات