از مناطق ۱۵ گانه نصف‌جهان چه خبر؟

از مناطق ۱۵ گانه نصف‌جهان چه خبر؟

توزیع عادلانه خدمات یکی از اولویت‌های مدیریت جدید شهری است، در این راستا پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی متعددی در دستور کار شهرداری های مناطق ۱۵گانه قرار دارد تا دسترسی شهروندان به امکانات شهری در تمامی مناطق شهری ارتقاء پیدا کرده و به مرور چهره محرومیت از دل مناطق شهر اصفهان زدود شود.

این روزها شاهد اجرای پروژه های محرک توسعه در مناطق مختلف شهری هستیم، از این رو به سراغ شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه اصفهان رفتیم تا جویا شویم در کوچه پس کوچه‌های نصف جهان چه می گذرد؟

بهره برداری از پروژه پردیس هنر آبشار؛ دهه اول اسفندماه

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان در خصوص پروژه پردیس هنر آبشار گفت: پردیس هنر یکی از پروژه‌های فرامنطقه‌ای و شاخص شهر اصفهان که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از سال ۹۵ کلنگ آن به زمین زده شده است که در طی هشت ماه گذشته سرعت بیشتری گرفته است.

محمدرضا برکت افزود: پروژه «پردیس هنر» در حاشیه زاینده رود محل قبلی شهربازی است که یک پروژه منحصر به فرد در شهر اصفهان به شمار می‌رود. تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه که حدود ۷۰ هزار مترمربع وسعت دارد، هزینه شده است .

وی ادامه داد: در پروژه پردیس هنر ویژگی‌های خاصی وجود دارد، یکی از شاخص های خیلی خوبی آن احداث یک سالن آمفی تئاتر روباز با گنجایش حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر جمعیت است که می‌توان از آن برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی، جشن‌ها و ... استفاده کرد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: قطعاً در دهه اول اسفند ماه سال جاری این پروژه را افتتاح خواهیم کرد چرا که قصد داریم سلسله برنامه‌هایی را در اسفندماه برای پیشواز نوروز و برخی برنامه‌ها را در ایام نوروز در محل آمفی تئاتر روباز برای مردم برگزار کنیم .

آ سفالت معابر اصلی و فرعی منطقه ۸ در دستور کار است

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تکمیل پروژه‌های ناتمام، توسعه فضای سبز منطقه، اصلاح هندسی خیابان‌ها و رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ترمیم و آسفالت‌کشی معابر اصلی و فرعی از جمله پروژه‌های اولویت‌دار منطقه هشت است .

سید رسول هاشمیان اظهار کرد: ۳۶ هزار مترمربع آسفالت معابر اصلی به ضخامت ۶۴ سانتی‌متر و ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت کشی معابر فرعی در دستور کار شهرداری منطقه هشت قرار دارد .

وی افزود: آسفالت معابر اصلی از جمله ورودی کندرو اتوبان ردانی پور حدفاصل خیابان رباط تا خیابان استاد شهریار، خیابان شهدای مارچین و محله مارچین، خیابان صبا در محله فردوان، خیابان رباط حدفاصل پل شهید خرازی تا میدان شهید علیخانی و فاز دوم خیابان علاقه‌مندان انجام خواهد شد .

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: معابر فرعی نیز در سطح منطقه برای درزگیری، لکه‌گیری و زیرسازی در اولویت قرار دارد که مساحت در نظر گرفته شده برای لکه‌گیری و زیرسازی ۳۰۰ هزار مترمربع است به علاوه معابر خاکی نیز در سطح منطقه وجود دارد که باید روکش آسفالت شود .

هاشمیان در مورد طرح‌های توسعه فضای سبز منطقه نیز گفت: احداث پارک محله شمس آباد در نزدیکی باغ گله به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع، احداث پارک محلی فردوان در محل تقاطع خیابان ساحل و خیابان مجاهد به وسعت دو هزار مترمربع، احداث پارک محلی پرتمان جنب گلخانه شهرداری منطقه به مساحت ۵۷۰۰ مترمربع و ایجاد فضای سبز درحاشیه اتوبان ردانی پور و روبروی ساختمان خدمات شهری منطقه به مساحت تقریبی۱۰ هزار مترمربع از جمله طرح های توسعه فضای سبز در سال آینده است .

وی افزود: فضای سبز در نظر گرفته شده در حاشیه اتوبان ردانی پور درختکاری شده، اما امسال به عنوان یک پارک تفرجگاهی در نظرگرفته نشده است که این مورد سال آینده در دستور کار قرار دارد .

بهره برداری از مجموعه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) واقع در شهرک کوثر

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از افتتاح مجموعه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) واقع در شهرک کوثر خبر داد و گفت: مجموعه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) در محیطی به مساحت ۳۰۰ متر مربع با زیر بنای ۵۷۲ متر مربع در دو طبقه طراحی و با صرف اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد ریال اجرا شده است .

علی باقری افزود: در مجموعه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) دو سالن مطالعه کتابخانه عمومی و تخصصی، همچنین مرکز مشاوره درسی در نظر گرفته شده که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری در اختیار شهروندان شهرک کوثر قرار گیرد .

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان هدف از ساخت مجموعه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) را ایجاد محیطی آرام برای شهروندان شهرک کوثر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه اهالی این منطقه جهت استفاده از فرهنگسراها و سالن مطالعه مجبور به پیمودن مسافتی طولانی بودند، شهرداری منطقه ۱۲ با یک جانمایی مناسب و قابل دسترس بودن برای تمامی اهالی این شهرک، اقدام به ساخت این مجموعه کرد .

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه مدیریت شهری در منطقه ۱۲ بر این است که تمامی محله‌های این منطقه  از کلیه امکانات فرهنگی، ورزشی، تفریحی برخوردار شود .

باقری با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۲ آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی در قالب پروژه‌های مشارکتی در سطح منطقه را دارد، افزود: با توجه به تراکم ساخت در هسته مرکزی شهر بی‌شک آینده اصفهان در مناطق حاشیه رقم خواهد خورد .

پیشرفت ۷۰ درصدی احداث پارکینگ مشارکتی بیمارستان عسکریه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۷۰ درصدی احداث پارکینگ مشارکتی با بیمارستان عسکریه در کنار این واحد درمانی خبر داد و گفت: با توجه به ترافیک سنگین خیابان عسکریه همزمان با احداث پارکینگ، طرح‌های ترافیکی نیز در این خیابان اجرا می شود .

حمید شهبازی اظهار کرد: مشارکت و احداث پارکینگ بیمارستان عسگریه با ظرفیت ۲۲۰ دستگاه خودرو با هزینه ۳۰ میلیارد ریال و تملک پارکینگ مقابل درمانگاه خیریه ام‌البنین به ترتیب با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد ریال از پروژه‌های اصلی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان به شمار می‌رود .

وی تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان و ترافیک خیابان عسکریه، احداث پارکینگ یکی از پروژه‌های موثر در سطح منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان محسوب می‌شود .

احداث سه ورزشگاه در منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: تکمیل سه ورزشگاه عمان سامانی، ارزنان و ورزشگاه امام خمینی(ره)، تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی و احداث خیابان ۳۶ متری حد فاصل میدان ورزشگاه تا بزرگراه شهید اردستانی جز پروژه‌های شاخص و اولویت‌دار شهرداری منطقه ۱۴ در سال آینده محسوب می‌شود .

علی شمسی درباره روند اجرای این پروژه‌ها افزود: عملیات اجرایی ورزشگاه عمان سامانی امسال آغاز شده است و احداث ورزشگاه ارزنان در مرحله برگزاری انتخاب پیمانکار است .

وی  با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی از یک ماه و نیم گذشته آغاز شده است، گفت: احداث خیابان ۳۶ متری حد فاصل میدان ورزشگاه تا بزرگراه شهید اردستانی نیز تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است .

شمسی با اشاره به هزینه‌های اجرایی این پروژه ها اظهار کرد: ورزشگاه عمان سامانی حدود هفت میلیارد تومان، وزشگاه ارزنان ۱۰ میلیارد تومان، ورزشگاه امام خمینی هفت میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح واقع در اتوبان شهید اردستانی و خیابان ۳۶ متری هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در بردارد .

وی افزود: خیابان بعثت، خیابان عاشق اصفهانی غربی، میدان جوان، شهرک سرو، خیابان ابوریحان و خیابان آزادی برای زیرسازی و ترمیم آسفالت در اولویت سال آینده قرار دارد؛ پیش‌بینی هزینه زیرسازی و ترمیم آسفالت برای پروژه های ذکر شده و معابر فرعی سطح منطقه هفت میلیارد تومان است .

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال نیز آسفالت معابر محله حصه شمالی و معابر فرعی در سطح منطقه به صورت پراکنده انجام شد، اما در سال آینده پروژه آسفالت معابر به صورت متمرکز انجام می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات