سال ۹۸، سالی متفاوت در حوزه عمرانی

سال ۹۸، سالی متفاوت در حوزه عمرانی

سال ۹۸، سالی متفاوت در حوزه عمرانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح نظرات خود پیرامون بودجه ارائه شده از سوی شهرداری مشهد به شورای شهر پرداخت و اظهارکرد: متاسفانه پیش‌بینی تورم ۴۰ درصدی تاثیر زیادی در بخش هزینه های جاری آلبوم بودجه سال آینده شهرداری دارد.

وی با بیان اینکه بواسطه تورم، هزینه های جاری درنظر گرفته شده برای سال ۹۸ ، بویژه در حوزه نگهداشت شهر، بیشتر از سال جاری و سنوات گذشته است، گفت: بودجه سال ۱۳۹۸ برشی از برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ بوده که طبق آن مگاپروژه های قابل توجهی در دستورکار اجرایی سال آینده قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت های عمرانی در قالب شهری، منطقه‌ای و محلی تقسیم شده و شهرداری این رویکرد را در دو بعد به شورای شهر ارائه نموده است.

گندمی با بیان اینکه رویکرد محلی، رویکرد جدیدی است و طبق آن سازوکار ویژه‌ای برای ورود در حوزه فعالیت های عمرانی محلات دیده شده است، گفت: بخش عمده این رویکرد مبتنی بر افزایش مشارکت شهروندان و سازوکارهای شهروندمحوری است؛ این مشارکت صرفا جنبه مالی نخواهد داشت و بدنبال استفاده از ظرفیت شهروندان هستیم.

وی در تشریح بخش عمرانی سطح مناطق و پروژه های شهری که پیوسته مطالبه شهروندان است، گفت: اولویت‌ها براساس اسناد بالادستی تعیین خواهد شد و در تعیین اولویت، طرح جامع شهری طرح جامع حمل‌ونقل و برنامه عملیاتی نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

گندمی سال ۹۸ را سالی متفاوت در زمینه اجرای مگاپروژه های شهر مشهد عنوان کرد و افزود: شهرداری سال آینده فعالیت های چشمگیری در حوزه عمرانی خواهد داشت؛ چندسالی است که پروژه بزرگ شاخصی در مجموعه شهرداری شاهد نیستیم که این نقیصه در بودجه سال ۹۸ برطرف خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات