برگزاری جلسه حلقه صالحین بسیجیان سازمان ساماندهی مشاغل شهری

برگزاری جلسه حلقه صالحین بسیجیان سازمان ساماندهی مشاغل شهری

به گزارش اداره ارتباطات سازمان ساماندهی مشاغل شهری ، جلسه حلقه ی صالحین بسیج با حضور سرکار خانم حاجی پور مدرس مراکز علوم اسلام و بنیاد مهدویت وجمعی از بانوان بسیجی سازمان و با موضوع شرح خطبه حضرت زهرا (س) صورت گرفت؛  برگزار شد.

حاجی پور در این مراسم که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان مطالبی پیرامون  جنبه اجتماعی خطبه حضرت زهرا(س ) پرداخت و بیان کرد: یکی از جنبه های اجتماعی خطبه حضرت زهرا علیها السلام بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و در پی آن، هدایت انسان ها و برطرف شدن گمراهی و نادانی از میان امت است. آن حضرت در این باره می فرماید : خداوند، رسول خدا صلی الله علیه و آله را برانگیخت تا فرمانش را تکمیل کند و حکمش را اجرا نماید. هنگامی که مبعوث شد، امت ها را مشاهده کرد که مذاهب پراکنده ای برگزیده اند: گروهی بر گرد آتش طواف می کنند، و گروهی در برابر بت ها سر تعظیم فرود آورده اند، و با اینکه با قلب خود، خدا را شناخته اند، او را انکار می کنند . خداوند به نور محمد صلی الله علیه و آله ظلمت ها را برچید و پرده های ظلمت را از دل ها کنار زد، وابرهای تیره و تار را از مقابل چشم ها برطرف ساخت . او برای هدایت مردم قیام کرد، و آنها را از گمراهی، رهایی بخشید، و چشم های شان را بینا ساخت، و به آیین استوار و پا برجای اسلام رهنمون گشت، و آنها را به راه راست دعوت فرمود .

وی در ادامه گفت: حضرت زهرا علیها السلام در این خطبه، از عدالت نام می برد و آن را «مایه هماهنگی دل ها» معرفی می کند.

بدیهی است نبود عدالت در جامعه و بودن ستم در اجتماع، یکی از عوامل ایجاد کینه توزی و دشمنی در میان افراد آن جامعه است. این در حالی است که عدالت همان گونه که حضرت زهرا علیها السلام فرمود به هماهنگی دل ها می انجامد، به نابسامانی ها سامان می بخشد و سبب می شود مهر و محبت بر فضای جامعه حاکم شود .

در ادامه جلسه اعضای حاضر به بیان سوالات خود پرداختند و سرکار خانم حاجی پور  پاسخ های لازم را به آنان ارائه کرد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات