اولین جشنواره بزرگ شهروندی در محلات و نواحی منفصل شهری برگزار می شود

اولین جشنواره بزرگ شهروندی در محلات و نواحی منفصل شهری برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ درافشانی افزود: ترویج و ارتقای اخلاق و فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط اجتماعی، زمینه سازی مشارکت شهروندان در اداره شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین جشنواره بزرگ شهروندی از دهه مبارک فجر آغاز و تا اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: جشنواره بزرگ شهروندی شامل برنامه های متنوع آموزشی – سرگرمی برای جامعه هدف کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است که  از آن جمله می توان به برنامه «تقدیر از شهروندان برتر» اشاره کرد  که با هدف ترغیب شهروندان در مشارکت اداره شهر برگزار می شود.

درافشانی خاطرنشان کرد: برگزاری «مسابقه تولید بازی های شهروندی» از دیگر عناوین این جشنواره است که با هدف تولید محتوا و آموزش شهروندی در قالب بازی برگزار می شود که اجرای «مسابقه جذب ایده و حمایت از تولید بازی های شهروندی به منظور آشنایی شهروندان با موضوعات شهروندی» از جمله موضوعات این مسابقه می باشد.

وی «مسابقه دانش آموزی و دانشجویی ایده های شهروندی»، «تئاتر شهروندی»،«فضا سازی شهری» و «مسابقه آیات و روایات شهروندی» را از دیگر برنامه های این جشنواره برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: برگزاری همایش شهروندان خلاق از جمله برنامه های جشنواره بزرگ شهروندی است که به منظور انتقال مفاهیم شهروندی به والدین برگزار خواهد شد.

درافشانی در ادامه «مسابقه شهروند نمونه» را از دیگر برنامه های این جشنواره برشمرد که با هدف ترغیب شهروندان به رعایت حقوق شهروندی برگزار می شود که در این برنامه شهروندان نمونه «کاسب معتمد، متدین، خیرین و...» پنج محله شهر قزوین با محوریت مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری انتخاب و از آنان تقدیر می شود.

وی افزود: همچنین «مسابقه تولید محصولات آموزش شهروندی» از جمله برنامه های این جشنواره می باشد که ساخت انیمیشن و تولید کتاب با موضوع آموزش مفاهیم شهروندی محور این برنامه است.

این مقام مسئول افزود: انتخاب «شهروند هفته» از دیگر برنامه های جشنواره بزرگ شهروندی است که در این برنامه شهروندان فعال برای داشتن شهری پاک و شاداب به صورت هفتگی در فضای مجازی معرفی می شوند.

درافشانی توزیع کتاب شهروندی در میان شهروندان، برگزاری دوره های شهروندی با عناوین «پسماند، آتش نشانی، فضای سبز، ترافیک و همسایه مداری» و برگزاری همایش رزق حلال با هدف ارتقای فرهنگ در آمد اسلامی برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات