برگزاری شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میناب

ششمین جلسه شورای حفاظت منابع آب و شورای هماهنگی دشت پایلوت میناب با حضور فرماندار ویژه شهرستان میناب و همچنین سایر اعضاء در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، مدیر امورآب میناب در این جلسه ضمن تشریح وضعیت اجرای پروژه آبیاری تحت فشار شمال دشت میناب ، گفت : کشاورزانی که اراضی آنها خارج از محدوده طرح بوده ، جزء مشترکین شبکه آبیاری میناب نبوده ولی در سالهای قبل بعضا به دلیل وجود آب مازاد از شبکه آب دریافت می کردند.

وی افزود : این کشاورزان متقاضی الحاق به طرح می باشند که با توجه به میزان تخصیص سالیانه آب و ظرفیت خط انتقال می تواند مشکلاتی را در آینده به وجود آورد.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب با بیان مزایا و منافع الحاق اراضی جدید از جمله وجود اعتباربرای افزایش سطح زیر پوشش آبیاری تحت فشار خواستار الحاق اراضی به طرح شدند.

در پایان نیز فرماندار میناب اظهار داشت : با توجه به مشکلات بیکاری اقشار آسیب پذیر باید از فرصت به وجود آمده استفاده نمود و با بررسی کارشناسی موضوع تصمیم گیری شود .

وی همچنین در خصوص حقابه کشاورزی سد سرنی اعلام کرد : با توجه به فقر و بیکاری در شهرستان باید تخصیص کشاورزی سد سرنی برای حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی پایین دست در نظر گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات