ساماندهی ۶۰ کیلومتر از حریم رودخانه بازفت در استان چهارمحال و بختیاری

ساماندهی ۶۰ کیلومتر از حریم رودخانه بازفت در استان چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هادی خدری" افزود: در اجرای طرح ساماندهی حریم رودخانه بازفت، در مرحله نخست ۶۰ کیلومتر از مسیر رودخانه ساماندهی شد که ۳۰۰ متر پیرامون پل چمن‌گلی با توجه به دارا بودن شرایط بحرانی و همچنین مکاتبات متولیان شهرستان و بخش برای اجرا در اولویت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تعیین حریم و بستر دو طرف پل چمن‌گلی اولویت اول است، گفت: در این طرح باید بستر رودخانه از دو طرف با ارتفاع کافی سنگی و سیمانی شود تا بتوانیم رودخانه‌ای ایمن جهت گذردهی سیلاب و استفاده صحیح و اصولی از اراضی حاشیه رودخانه داشته باشیم.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص توپوگرافی، هیدرولوژیکی و مورفولوژیکی منطقه، تغییر اقلیم و نوع بارش، دبی بالای سیلاب و قدرت تخریب بالا، لازم است که ساماندهی رودخانه در هر دو سمت ساحل به طول حدود یک کیلومتر با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان انجام شود.
خدری با بیان اینکه برای دریافت ردیف ملی با مسئولان صحبت شده است، اما تاکنون موفق به دریافت نشده‌ایم، افزود: به‌منظور کاهش خسارات ناشی از سیلاب، تجاوز و تصرف انفال، باید در گام اول مطالعات تعیین حد بستر و حریم روی رودخانه بازفت و تمامی رودخانه های سطح استان انجام شود.
وی طول رودخانه بازفت از سر منشاء تا محل پیوستن به رودخانه کارون را ۱۶۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در سال ۹۷ مطالعات سرشاخه‌های رودخانه بازفت به‌منظور تعیین حد بستر و حریم آنها در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت و پس از انجام مطالعات مرحله اول و طی کردن مراحل قانونی، مطالعات مرحله دوم آغاز شد.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مرحله دوم این پروژه بر اساس مطالعات مشاور و پس از تعیین برآورد، با انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات