آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی دماوند و گازی کنگان با موفقیت انجام شد

آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی دماوند و گازی کنگان با موفقیت انجام شد

به گزارش روابط عمومی، آزمون‌های خودراه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی دماوند با مشارکت عملیاتی دیسپاچینگ ملی، دیسپاچینگ منطقه‌ای تهران، دیسپاچینگ فوق‌توزیع تهران، امور انتقال نواحی تهران، مدیریت و امور بهره‌برداری و تعمیرات نیروگاه سیکل‌ترکیبی دماوند، گروه‌های تعمیرات پست، رلیاژ و مخابرات برق منطقه‌ای تهران و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به انجام رسید.
همچنین آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه گازی کنگان با انجام هماهنگ عملیاتی دیسپاچینگ ملی، دیسپاچینگ منطقه‌ای جنوب، دیسپاچینگ فوق‌توزیع بوشهر، مدیریت و امور بهره‌برداری نیروگاه گازی کنگان، گروه‌های تعمیرات پست و رلیاژ برق منطقه‌ای فارس و شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر انجام شد.
"مهندس اردشیر مذکوری مدیر دفتر بهره‌برداری و کنترل سیستم" ضمن اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در راستای ارتقا سطح آمادگی سازمان یافته در مواجهه با پیامدهای بحران‌زا حوادث گسترده و همچنین حصول اطمینان از صحت کارکرد زیرساخت‌های مرتبط با امر بازیابی، روند مستمر برگزاری آزمون‌های خودراه‌اندازی در حال اجرا است.
وی افزود: از اهداف طراحی شده در اجرای آزمون‌های خودراه‌اندازی علاوه بر تمامی مسائل مرتبط با تجهیزات، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی در سطوح مختلف بهره‌برداری، توانمندسازی نیروهای انسانی عملگر در فرآیند بازیابی نیز مورد توجه بوده است.
از این‌رو، نیروهای انسانی شاغل در سلسله مراتب راهبری شبکه برق کشور اعم از مراکز کنترل ملی، منطقه‌ای، فوق‌توزیع و توزیع، بهره‌برداران نیروگاه‌های خودراه‌انداز، بهره‌برداران ایستگاه‌های انتقال و فوق‌توزیع واقع شده در مسیر بازیابی درخت اصلی شبکه و همچنین گروه‌های تعمیراتی ضمن کسب مهارت‌های لازم حین برگزاری آزمون‌های واقعی، لازم است آموزه‌های دانشی و مهارتی خود را به صورت دوره‌ای در سنوات مختلف تمرین کنند.
مذکوری گفت: کارکرد هماهنگ تمامی عوامل بهره‌برداری و پشتیبانی بهره‌برداری در یک عملیات واقعی برنامه‌ریزی شده علاوه بر ایجاد آمادگی کارکردگرا در سلسله مراتب سازمانی موجب ارتقا سطح اعتماد به نفس و روحیه شکست‌ناپذیری در شرایط مواجهه با وضعیت دشوار بحران است.
"مهندس حمیدرضا فیروزی، رئیس گروه هماهنگی و نظارت بر عملیات بازیابی" درخصوص آزمون‌های برگزار شده اخیر گفت: در آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی دماوند، پیچیدگی‌های سیستمی متعددی در منطقه تحت تاثیر آزمون با توجه به توپولوژی شبکه وجود داشت که با انجام مطالعات دقیق مربوطه و شبیه‌سازی مراحل مختلف، اقدام به برنامه‌ریزی عملیاتی و تدوین سناریو جهت اجرای آزمون شد.
وی در ادامه اظهار داشت: ضامن اجرای مطلوب و موفق عملیات آزمون، مهارت مهندسان و متخصصان دست‌اندرکار عملیات خودراه‌اندازی بود که در نهایت با تشکیل یک جزیره پایدار مستقل از شبکه سراسری بخشی از منطقه شهری تهران با اتکا بر یک واحد نیروگاه سیکل‌ترکیبی دماوند از خدمت برق بهره‌مند شد.
همچنین درخصوص آزمون نیروگاه گازی کنگان، با توجه به آرایش شینه‌بندی ایستگاه بلافصل و اهمیت بارهای صنعتی منطقه، اقدام به سناریونویسی خلاقانه و اقدامات رلیاژی مورد نیاز  شد که به این ترتیب، امکان بارگذاری بر روی واحد خودراه‌انداز نیروگاه مزبور و تشکیل یک جزیره پایدار مستقل میسر گردید.
وی ضمن قدردانی از اقدامات نمایندگان مسئول اجرای آزمون‌های خودراه‌اندازی در دیسپاچینگ‌های منطقه‌ای، بر ضرورت حفظ و ارتقا سطح انگیزش منابع انسانی و همچنین بر توجه ویژه به امر جانشین‌پروی در حوزه فوق‌تخصصی بازیابی تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    منبع خبر

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات