ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای کم‌جمعیت قزوین

ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای کم‌جمعیت قزوین

www.BanaNews.irمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر استان قزوین طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد فیروزی در نشست خبری بیان کرد: استان قزوین دارای ۱۹ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت است که فعالیت‌ بنیاد مسکن در حوزه مسکن مهر در این شهرها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته ساخت۳ هزار واحد مسکونی از بخش مسکن مهر در استان به بنیاد مسکن داده شد که تا به امروز ۲ هزار و ۸۷۹ نفر به بانک معرفی شدند که ۸۲ درصد آنها قرارداد منعقد کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: برای سال جاری، سهمیه استان قزوین ۵۰۰ واحد اعلام شده است.

وی توضیح داد: در استان قزوین ۷۹ هزار خانه روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قرار دارند که در واقع به جز دو شهر مابقی این شهرها زیر ۱۲ هزار نفر جمعیت دارند از این‌رو قبل از آغاز مسکن مهر این محدوده جزو حوزه فعالیت مسکن روستایی بود و از اعتبارات و تسهیلات مسکن روستایی به واحدهای مسکونی این مناطق برای نوسازی، مقاوم‌سازی و بهسازی اعطا شد.

فیروزی افزود: با توجه به این موضوع از میان ۷۹ هزار واحد مسکونی، ۶۸ هزار واحد بهسازی شده‌ و ۱۱ هزار واحد باقی مانده است و ما نیز در این میان با مشکل عدم مراجعه متقاضیان برخورد کردیم که با درخواست خود و نظر کارشناسان این سهمیه به ۵۰۰ واحد کاهش یافته است.

وی با اشاره به بهره تسهیلات پرداختی برای ساخت واحدهای مسکونی در مسکن مهر تصریح کرد: تسهیلات پرداختی برای هر واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان است که در نیمه صنعتی این رقم بین ۲۲ تا ۵/۲۲ میلیون و کاملا صنعتی نیز ۲۵ میلیون است که بهره بانکی آن نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر چهار درصد، شهر قزوین هفت درصد و کلانشهرها ۹ درصد است.

 

 

    نظرات