عملیات اجرایی راه‌آهن بستان آباد-سراب آغاز شد

عملیات اجرایی راه‌آهن بستان آباد-سراب آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد-سراب با حضور رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: صبح امروز عملیات اجرایی قطعه یک این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر و به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال با حضور دکتر لاریجانی آغاز شد. : طرح راه آهن بستان آباد-سراب-اردبیل به طول  ۱۸۲ کیلومتر با هدف اتصال ریلی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این طرح از ایستگاه بستان‌آباد آغاز شده  و پس از عبور از شهر‌ سراب و حوالی شهرهای کردکندی، نیر و سرعین به راه‌آهن در حال احداث میانه – اردبیل متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درباره اهمیت این خط‌ریلی اظهار داشت: احداث راه آهن بستان آباد-سراب با توجه به عبور از شهر سراب به عنوان قطب کشاورزی منطقه و سرعین که یکی از مراکز مهم گردشگری استان محسوب می‌شود، حایز اهمیت است.

خادمی افزود: این مسیر ریلی با اتصال معدن مس سونگون، صنایع و مراکز کشاورزی، گردشگری و اقتصادی منطقه به شبکه ریلی و تسهیل در انتقال تولیدات کارخانه آلومینا نفلین سینیت سراب موجب رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل ‌خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح چگونگی عملیات اجرایی راه‌آهن سراب- بستان‌آباد- اردبیل گفت: در فاز اول برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی از شهر بستان‌آباد تا سراب به طول تقریبی ۷۷ کیلومتر با اعتبار ۵ هزارو  ۵۰۰میلیارد ریال انجام شود که در صورت تامین به موقع اعتبار این راه‌آهن حدفاصل بستان‌آباد تا سراب ظرف مدت چهار سال اتمام و به بهره‌برداری رسد.

وی با اشاره به توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن ۷۴ کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و تپه ماهور تاکید کرد: در این مسیر ریلی ۸ هزار و ۱۰۰ متر تونل و ۱۴۰۰ متر پل احداث می‌شود.

خادمی همچنین با اشاره به ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار مترمکعب خاکبرداری در قطعه اول بیان داشت: ۴۷۹ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۹ هزار و ۱۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی در این محدوده صورت می‌گیرد  و ۲۲ دستگاه پل تیپ، سه دستگاه پل خاص به طول ۲۷۶ متر ، یک دستگاه تونل به طول ۱۴۰ متر و سه دستگاه تقاطع نیز در این ۱۵۰ کیلومتر به اجرا در خواهد آمد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات