عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد- سراب شروع شد

عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد- سراب شروع شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صبح امروز طرح راه آهن بستان آباد-سراب-اردبیل به طول ۱۸۲ کیلومتر با هدف اتصال ریلی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی با حضور دکتر لاریجانی آغاز شد.
خیراله خادمی  گفت: این طرح از ایستگاه بستان‌آباد آغاز شده  و پس از عبور از  شهر‌ سراب و حوالی شهرهای  کردکندی، نیر و سرعین به راه‌آهن در حال احداث میانه – اردبیل متصل می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درباره اهمیت این خط‌ریلی اظهار داشت: احداث راه آهن بستان آباد-سراب با توجه به عبور از شهر سراب به عنوان قطب کشاورزی منطقه و سرعین که یکی از مراکز مهم گردشگری استان محسوب می‌شود، حایز اهمیت است.
خادمی افزود: این مسیر ریلی با اتصال معدن مس سونگون، صنایع و مراکز کشاورزی، گردشگری و اقتصادی منطقه به شبکه ریلی و تسهیل در انتقال تولیدات کارخانه آلومینا نفلین سینیت سراب موجب رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل ‌خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح چگونگی عملیات اجرایی راه‌آهن سراب- بستان‌آباد- اردبیل گفت: در فاز اول برنامه‌ریزی شده است تا عملیات زیرسازی از شهر بستان‌آباد تا سراب به طول تقریبی ۷۷ کیلومتر با اعتبار ۵ هزارو  ۵۰۰میلیارد ریال انجام شود که در صورت تامین به موقع اعتبار این راه‌آهن حدفاصل بستان‌آباد تا سراب  ظرف مدت چهار سال اتمام و به بهره‌برداری رسد.
وی با اشاره به توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن ۷۴ کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و تپه ماهور تاکید کرد: در این مسیر ریلی ۸ هزار و ۱۰۰ متر تونل و ۱۴۰۰ متر پل احداث می‌شود.
خادمی همچنین با اشاره به ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار مترمکعب خاکبرداری در قطعه اول بیان داشت: ۴۷۹ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۹ هزار و ۱۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی در این محدوده صورت می‌گیرد  و ۲۲ دستگاه پل تیپ، سه دستگاه پل خاص به طول ۲۷۶ متر، یک دستگاه تونل به طول ۱۴۰ متر و سه دستگاه تقاطع نیز در این ۱۵۰ کیلومتر به اجرا در خواهد آمد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات