اجرای دو پروژه بازیافتی در کاشان/تولید آلیاژ پلاستیک و کود کمپوست از مواد بازیافتی

اجرای دو پروژه بازیافتی در کاشان/تولید آلیاژ پلاستیک و کود کمپوست از مواد بازیافتی

مرتضی بارانی با اعلام این خبر اظهار کرد: واحد تولید کندور(آلیاژ پلاستیک) از مواد ضایعاتی با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم در ساعت به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح با مشارکت بخش خصوصی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح که منجر به جلوگیری از دفن ۵۰ تا ۷۰ تن مواد پلاستیکی در ماه می‌شود، ۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازیافت و پسماندهای کاشان و آران و بیدگل، در خصوص راه‌اندازی فاز سوم کارخانه پردازش و تولید کود کمپوست شرکت بازیافت نیز بیان کرد: این فاز شامل واحد تولید کود کمپوست، واحد سرند و خردکن است و با همراهی بخش خصوصی و سرمایه‎گذاری ۳ میلیارد ریالی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

بارانی، تولید دو نوع کود ۵ و ۱۵ میلی‌متری در این واحد را یادآور شد و افزود: خط ظرفیت این واحد در هر ساعت ۱۰ تن کود کمپوست است که با اجرای این طرح از دفن روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ تن مواد عالی خودداری می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست خط تولید کود کمپوست از سال ۹۶، راه‌اندازی واحد سرند  و پایش را متذکر شد و گفت: در این سایت مواد تبدیل به کود کمپوست می‌شود و بعد از فرایند غربال گری و جداسازی به عنوان محصول نهایی قابل عرضه و فروش است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات