۳۰۰ برنامه در ۴۰ سالگی انقلاب اجرا می‌شود/ کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان؛ بزودی

۳۰۰ برنامه در ۴۰ سالگی انقلاب اجرا می‌شود/ کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان؛ بزودی

شهردار اصفهان گفت: در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شهرداری اصفهان بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی در محلات مختلف مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اجرا می‌کند.

قدرت الله نوروزی صبح امروز ( پنجشنبه) در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، شهرداری اصفهان بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی در محلات مختلف مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اجرا می‌کند.

وی افزود: امروز با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی در میدان امام حسین(ع) مقابل شهرداری مرکزی، برنامه‌های ویژه دهه مبارک فجر شهرداری اصفهان آغاز خواهد شد؛ ۳۰۰ برنامه در نظر گرفته شده شهرداری اصفهان شامل برگزاری جشن در محله‌ها و مدارس، تجلیل از افتخار آفرینان ورزشی، برنامه‌هایی با عنوان «چهلستون انقلاب» به صورت ویژه در مناطق انجام می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زیباسازی فضاهای شهری به عنوان "چهلستون انقلاب" برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: با توجه به تقارن ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه، برنامه‌ها به گونه‌ای اجرا می‌شود تا حرمت این ایام حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: فردا ۱۲ بهمن سالروز بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز ایام دهه فجر است و به همین مناسبت از فردا برنامه‌های متنوعی در شهر آغاز می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در این دوره پروژه‌های عمرانی و خدماتی را با مشارکت مردم آغاز کرده است، گفت: هفته گذشته افتتاح تصفیه خانه شمال شهر و خط انتقال آب به مناطق دو و ۱۲ شهرداری اصفهان با همکاری یک شرکت خصوصی دانش‌بنیان آغاز شد.

وی اظهارکرد: با توجه به اقلیم اصفهان و لزوم سازگاری طرح‌های شهری به لحاظ شرایط جغرافیایی حاکم بر اصفهان، سعی داریم برای حل مشکلات بتوانیم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان که طرح‌ها و ایده های نو دارند، فضایی برای تحقق مشارکت‌ها ایجاد کنیم تا از امکانات به نحو مطلوب بهره‌برداری و تحقق شعار توزیع متوازن خدمات در شهر عملیاتی شود.

افتتاح سینما بهمن در منطقه ۱۵

شهردار اصفهان با بیان اینکه در ایام دهه فجر طرح هایی برای رفاه حال مردم با هدف توزیع متوازن امکانات مورد نیاز در مناطق مختلف شهر اجرایی می‌شود، گفت: به عنوان مثال در هفته پیش رو افتتاح رسمی «سینما بهمن» در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان(خوراسگان) در راستای تحقق هدف توزیع متوازن امکانات فرهنگی انجام می شود، همچنین در این منطقه پروژه‌های دیگری در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نوروزی با بیان اینکه در این ایام «پروژه پردیس هنر» در منطقه شش شهرداری اصفهان افتتاح خواهد شد، افزود: این پروژه که ۸۰ هزار مترمربع وسعت دارد، با رویکرد فرهنگی و هنری دارای امکانات شامل سالن آمفی تئاتر روباز با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان؛ بزودی

وی خبر از کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در مجاورت کارخانه قند و آرامستان باغ رضوان در این ایام داد و گفت: آیین کلنگ‌زنی این پروژه با حضور مسئولان انجام خواهد شد که امیدوارم با سرعت اجرایی شود؛ تقاطع غیرهمسطح نصف جهان از جمله تقاطع‌های حلقه حفاظتی است که در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر و آلایندگی‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند مدت زمان سفر را برای شهروندان کوتاه کند.

ارزیابی شهرداری اصفهان در حوزه "تعالی سازمانی"

شهردار اصفهان از انجام ارزیابی شهرداری اصفهان در حوزه تعالی سازمانی خبر داد و گفت: در روزهای گذشته به عنوان نخستین شهرداری کشور داوطلب شدیم تا در حوزه تعالی سازمانی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیریم؛ در این راستا فرایندها و سیستم‌های شهرداری طی سه روز به منظور بهینه سازی روش ها و فرآیندهای این مجموعه ارزیابی شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در بین شهرداری‌های کشور، شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای ارزیابی اعلام کرد و داوران نتایج آن را در آینده اعلام خواهند کرد، ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده و خدمات را بهتر، ارزشمندتر و با کیفیت هرچه بیشتر به شهروندان ارایه کنیم.

احداث شهرک سلامت با مشارکت بخش خصوصی

وی با اشاره به پروژه شهرک سلامت، اظهارکرد: شهرک سلامت به صورت مشارکتی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و در آن کلینیک‌های درمانی، پزشکی، هتل‌هایی برای اقامت بیماران و بیمارستان ساخته خواهد شد، البته فضای نمایشگاهی در موافقت اصولی شهرک سلامت نبوده، اما اخیرا نمایشگاه‌هایی نیز در این شهرک برگزار شده است.

شهردار اصفهان گفت: وقتی صحبت از شهرک سلامت به میان می‌آید، می‌خواهیم که مردم تاثیر آن را در کاهش ترافیک خیابان آمادگاه و انتقال مطب پزشکان ببینند و امیدواریم شهرک سلامت اهداف عالی خود را تحقق بخشد.

نوروزی در پاسخ به سوالی در خصوص ارایه امکانات رفاهی و تفریحی به کودکان کار، تصریح کرد: اصفهان شهر دوستدار کودک است و زمینه‌هایی برای بهره‌مند کودکان از رفاهیات لازم ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه شهرداری این است که شهر در تمام حوزه‌ها به گونه‌ای ساخته شود که نشان دهد شهر و شهروندان کودکان را دوست دارند، افزود: نمونه بارز این اقدامات احداث اتاق مادر و کودک در پایانه‌های مسافربری شهر است، اما ساماندهی کودکان کار از وظایف سازمان بهزیستی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان کارهای بهزیستی را تسهیل کرده است، اظهار کرد: نگهداری و ساماندهی کودکان کار وظیفه ذاتی شهرداری نیست، اما با توجه به اینکه حضور کودک کار زیبنده شهر گردشگری اصفهان نیست، باید مشکل این کودکان رفع شود تا آنها بتوانند کودکی کنند، بنابراین اقداماتی در این راستا در دستور کار است.

وی گفت: محور ساماندهی کودکان کار سازمان بهزیستی است که در چارچوب وظایف خود اقداماتی را انجام داده است.

پارک حاشیه‌ای خودروها سامان می‌یابد

نوروزی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر افزایش تعداد پارکومترها در شهر، گفت: ایجاد پارکومترها یک اقدام اصولی با هدف ایجاد عدالت در استفاده از پارک حاشیه خیابان‌ها است، البته باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تمام شهروندان امکان استفاده از این فضاها را داشته باشند.

وی افزود: آنچه تاکنون اتفاق افتاده به صورت پایلوت بوده و در حال تنظیم قراردادی هستیم تا سال آینده با تجهیزات و امکانات جدید این اقدام را جدی‌تر عملیاتی کنیم و شاهد آن باشیم که این دغدغه مرتفع و شاهد ایجاد نظم در این خصوص باشیم.

شهردار اصفهان در پاسخ به سخنان یکی از شهروندان مبنی بر اینکه حدفاصل ایستگاه شهدا تا چهارراه تختی دست اندازهایی در مسیر دوچرخه وجود دارد که امکان دوچرخه سورای را به شهروندان نمی‌دهد؟، تاکید کرد: مسیر مورد نظر محور چهارباغ پایین است، وقتی قرار شد مترو احداث شود برای هواکش‌ها و تاسیسات مترو، در نقاطی برجستگی ایجاد شد که برای رفع این موانع باید راهکاری اندیشیده شود و مسیر هموار شود.

نوروزی ادامه داد: مدیران مناطق یک و سه شهرداری اصفهان باید برای طول این مسیر چاره‌اندیشی کنند تا موانع مسیر رفع و دوچرخه سواران به راحتی و بدون دغدغه مسیر را طی کنند؛ البته معاونت حمل و نقل و ترافیک مسئولیت اصلی بررسی این موضوع را بر عهده دارد.

وی در خصوص سوال دیگری مبنی بر نحوه تغییر کاربری زراعی زمین در محله دارک به کاربری مسکونی، گفت: تغییر کاربری زمین به عهده شهرداری نیست، بلکه برای تغییر کاربری زمین کشاورزی باید سازمان جهاد کشاورزی مجوز دهد.

آزادسازی بخش زیادی از محور فرزانگان انجام شده است

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص شرایط سخت تردد خودروهای سبک و عبور کامیون‌ها در محور عاشق اصفهانی با توجه به عملیات احداث خط دو قطار شهری اصفهان، گفت: تلاش می‌کنیم هر چه زودتر جاده فرزانگان به طول شش کیلومتر که به بزرگراه شیهد اردستانی متصل می‌شود را احداث کنیم، البته پیشرفت این پروژه بسیار خوب بوده و در صورت تکمیل مشکل تردد خودروهای سنگین در این محور رفع خواهد شد.

نوروزی افزود: خوشبختانه بخش زیادی از آزادسازی مسیر جاده فرزانگان انجام و بخش زیادی نیز ساخته شده است، البته اگر چه در حال حاضر شرایط این محور سخت است، اما آینده خوبی خواهد داشت.

رسیدگی به مشکلات محلات مناطق ۱۵ گانه

وی با بیان اینکه برای تسهیل در تردد خودروها در محور عاشق اصفهانی با کمک پلیس راهور و مسئولان قرار شد خودروها از روی پل حرکت کنند، گفت:  فضاهای پیرامونی چهاراه عاشق اصفهانی را نیز کوچک کردیم تا تردد خودروها به آسانی انجام شود، به هر حال رسیدن به خط دو قطارشهری زحمات و هزینه‌هایی دارد که باید با اندیشه و تعامل با سایر دستگاه‌ها مسایل را رفع کنیم.

شهردار اصفهان گفت: هفته گذشته در خصوص تونل زیرگذر آقاخانی واقع در بزرگمهر سوالی مطرح و دستور داده شد شهردار منطقه چهار عصر آن روز به محل مراجعه کنند و خوشبختانه در حال حاضر عملیات اصلاح تونل آقاخانی آغاز شده که امیدوارم تا نوروز به اتمام برسد.

وی با اشاره به اعتراض شهروندان در خصوص وضعیت نامناسب شهرک آذرانی ادامه داد: همچنین یکی از شهروندان منطقه ۱۳ در خصوص مشکلات منطقه تماس گرفته بودند که پیرو آن  مدیران مربوطه فردای آن روز در میان مردم محله‌های باغ فردوس، قائمیه و دستگرد حضور یافتند و به مسایل و مشکلات رسیدگی کردند؛ دو هفته پیش مدیر منطقه ۱۰ برای رسیدگی به مشکل مطرح شده در خیابان معراج به این محل مراجعه کردند و امروز نیز اعلام می کنم که مدیر منطقه ۱۰شهرداری اصفهان به همراه معاونان ساعت سه بعد از ظهر از شهرک آذرانی بازدید کنند، اگر نیاز به حمایت مالی یا سایر کمک‌ها وجود دارد، اعلام شود تا اقدامات لازم برای رفع مشکلات انجام شود، زیرا نمی‌خواهیم هیچ کودکی به دلیل وجود این مشکلات آزار ببیند.

جدول توزیع بسته حمایتی تاکسیرانان اعلام شود

نوروزی در خصوص زمان ارایه بسته حمایتی تاکسیرانی شهرداری اصفهان به ۷۵۰۰ راننده تاکسی اظهارکرد: باید جداول توزیع بسته حمایتی از سوی روابط عمومی تاکسیرانی آماده شود تا رانندگان در جریان کامل قرار گیرند.

ساماندهی صنوف خشکبار شهر

وی با اشاره به ساماندهی صنوف خشکبار شهر اصفهان، تصریح کرد: شهرک خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره‌بار در قالب ۴۵ سوله‌ ۵۲۰ متری با  دفتر کار پیش‌بینی شده و در حال ساخت است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات ساختمانی پروژه مشارکتی شهرک خشکبار تا تیرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، افزود: سال آینده ۶۶ سوله جدید به سوله‌های شهرک خشکبار اصفهان اضافه می‌شود که در مجموع ۱۱۱ سوله در اختیار اتحادیه خوار و بار قرار می‌گیرد؛ در رابطه با صنوف نساجی و موزاییک‌سازی نیز مطالعاتی در حال انجام است تا مشکلات ترافیکی ناشی از فعالیت این صنوف مرتفع شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات