ساکنان شهر طالقان مشمول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند

ساکنان شهر طالقان مشمول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند

در جلسه‌ای که هادی بشیری (مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان البرز) با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار طالقان برگزار کرد، راهکارهای تسهیل عضویت تمامی ساکنان شهر طالقان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بررسی شد.

در این نشست، بشیری ضمن تشریح شرایط، مزایا و نحوه عضویت در صندوق گفت: تمامی ساکنان شهر طالقان که تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند، در صورتی که مشمول بیمه اجباری نباشند می‌توانند همانند روستاییان و عشایر، کشاورزان و... عضو صندوق شوند و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: این افراد می‌توانند با پرداخت ماهانه ۲۰ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان در سال ۹۷ عضو این صندوق شوند و از خدمات بیمه‌های اجتماعی شامل بازنشستگی؛ از کارافتادگی و مستمری بازماندگان برخوردار شوند.

مدیر صندوق استان البرز در ادامه، عنوان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت و دریافت دفترچه درمان روستایی و عشایری یا دفترچه درمان ایرانیان از خدمات بهداشتی و درمانی هم استفاده کنند.

در این جلسه، سیدحسن میرحسینی (رییس شورای اسلامی شهر طالقان)، گفت :شورای اسلامی شهر تمامی ابزارهای لازم را برای تحت پوشش قرار گرفتن کلیه افراد ساکن در شهر طالقان و روستاهای شهرستان که بیمه نیستند، در اختیار صندوق قرار خواهد داد.

علی قاسم‌پور (شهردار طالقان) نیز با اشاره به وجود شاغلان فصلی در شهرستان طالقان، گفت: شهرداری تمامی شاغلان فصلی این شهر را برای بیمه شدن به کارگزاری صندوق در شهرستان طالقان معرفی خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات