شصت و یکمین جلسه شورای شهر انزلی برگزار شد

شصت و یکمین جلسه شورای شهر انزلی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شورای شهر انزلی شصت و یکمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر انزلی با حضور شهردار و  اعضای شورای شهر انزلی ، امروز سه شنبه ۹ بهمن در محل شورا برگزار شد.

مهندس امیر احمدی فرد رییس شورای شهر بندرانزلی در ابتدای شصت و یکمین جلسه شورای شهر انزلی گفت :

در ابتدا فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر را به همه فجر آفرینان جمهوری اسلامی تبریک عرض می کنم، امسال ایام دهه فجر با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده و پیشاپیش شهادت بانوی دو عالم خانم فاطمه زهرا را تسلیت عرض می کنم و با توجه به این تقارن لازم است فضاهای شهری به گونه ای آذین بندی شود که حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنیم و همچنین آذین بندری های ما در خور شان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشد.

وی ادامه داد: شعاری که برای چهلمین سالگرد انقلاب تعیین شده افتخار به گذشته و امید به آینده است و امیدوارم همه مسئولین و مدیران دست به دست هم دهیم تا انشاالله بتوانیم امید را به روح جامعه تزریق کنیم.

در همین راستا شهرداری انزلی همچون سال های گذشته پروژه های مهمی را در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد کرد که یکی از مهم ترین پروژه های ما پارک اختر کاویان است و این پروژه یکی از برترین پروژه های استان گیلان معرفی شده که معاونت عمرانی استان نیز از این پروژه بازدید داشتند و این پارک می تواند در توسعه ورزش های همگانی، شور و نشاط اجتماعی وسلامت مردم تاثیر گذار باشد.

رییس شورای شهر بندر انزلی گفت: شهرداری ها امروز با چالش های زیادی از جمله کمبود نقدینگی، تورم اقتصادی و افزایش بهای خدمات شهری مواجه هستند که متاسانه مشکل خیلی از شهرداری ها من جمله شهرداری انزلی عدم اولویت بندی پروژه هاست و با توجه به اینکه در قانون پیش بینی شده شهرداری ها باید برنامه های ۵ ساله خودشان را ارائه دهند هنوز خیلی از شهرداری ها از جمله شهرداری انزلی فاقد برنامه ۵ ساله هستند.

احمدی فرد افزود: تصمیم داریم بودجه ای که امروز جناب پورقربان تقدیم شورا می کنند را در اختیار هر سه کمیسیون شورا قرار دهیم و خواهشم این است دوستان در شورا با استفاده از نظرات دلسوزان و نخبگان شهری بودجه ای متفاوت تر از سال های گذشته داشته باشیم که حداقل ۸۰ درصد آن محقق شود.

ما قول دادیم هرچه در توان داریم در چهارچوب قوانین به باشگاه ملوان که عشق این شهر است کمک کنیم و قبل از اینکه باشگاه ملوان بردی داشته باشد مبلغی به عنوان پاداشت به این تیم تقدیم کردیم که مدیرعامل باشگاه از ما درخواست کرد در بازی های آینده به جای پرداخت پاداشت حق پخش تلوزیونی را پرداخت کنیم و ما هم همین کار را انجام دادیم و حق پخش به صورت کامل پرداخت شد و با توجه به برد ارزشمندی که اخیرا داشتیم تصمیم داریم با موافقت دوستان پاداشتی را درنظر بگیریم .

شورای شهر و شهرداری در چهار چوبی می تواند به تیم ملوان پرداخت داشته باشد و پاداشتی که قبلا پرداخت کردیم توسط هیئت تطبیق در فرمانداری مغایرت گرفته شد که توضیحات لازم را به این هیئت تقدیم کردیم.

با توجه به ایرادات قانونی که گرفته شده می طلبد یک ردیف بودجه ای را در ردیف ماده ۱۷ و ۱۶ به نام باشگاه ملوان اختصاص دهیم .

مهندس احمدی فرد در انتها گفت: بودجه ای را مصوب کردیم دوستان مغایرت می گیرند و ما دوباره جواب دادیم و نامه را ظرف ۶ روز به فرمانداری ارسال کردیم اما دوباره امروز همین نامه که کمک به ملوان هم شامل می شود دوباره ایراد گرفته می شود که چرا شورا ظرف ۷ روز به فرمانداری ارسال نکرده درحالی که ما ظرف ۶ روز ارسال کردیم و سوال من این است حتی اگر به گفته دوستان ظرف ۷ روز ارسال کرده باشیم آیا مصوباتی که باعث توسعه شهر می شود برای دوستان ملاک هست یا ساعت و روز آن ملاک است.

این حرکات باعث می شود بسیاری از پروژه های شهری به کندی پیش رود و این شهر است که آسیب می بیند و خواهشم از فرماندار محترم این است که به این موضوع ورود کنند تا شاهد همدلی تعامل بین تمام دستگاه ها باشیم که امروز مردم همین توقع را از ما دارند و ما در شورای شهر هم به این تعامل و همدلی اعتقاد داریم.

دکتر حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در شصت و یکمین جلسه ی علنی شورای اسلامی شهر انزلی اظهار نمود: با پیگیری های صورت گرفته سازمان آرامستان شهرداری بندرانزلی به تصویب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور رسیده و این افتخاری برای ماست که توانسته ایم این کار زیر ساختی را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه از طریق ریاست سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور این موضوع به آقای استاندار اعلام شده عنوان نمود: امروز این اساس نامه را تقدیم به شوارای اسلامی شهر خواهم نمود و باید اعلام کنم که دومین شهر در استان هستیم که این سازمان را در کنار سازمان آتشنشانی و حمل و نقل خواهیم داشت.

دکتر پورقربان با تبریک این اتفاق مهم را به همه ی شهروندان بندرانزلی  و تشکر از حمایت اعضای شورای محترم اسلامی شهر بندرانزلی افزود: مفاد اساس نامه را گام به گام با توجه به شرایط آرامستان دنبال خواهیم کرد.

شهردار بندرانزلی با اعلام این خبر که پروژه ی پارک شهید اختر کاویان به طول یک کیلومتر به عنوان پروژه ی برتر استان گیلان در حوزه خدمات شهری شناخته شده است اظهار نمود:این پروژه به تصویب هیئت کارشناسی تهران نیز رسیده و طی نامه ای از طریق دفتر امور شهری استانداری به ما اعلام شده است و در نمایشگاهی که از تاریخ یکم تا سوم اسفند ماه قرار است در بندرعباس برگزار شود، این پروژه در قالب ماکت به نمایش گذاشته خواهد شد و از همه همکاران در بخش عمرانی و مالی تشکر می کنم و یکی از پروژه های ماندگار این شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ آماده و تقدیم شورا شده است عنوان نمود: نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش برای بودجه دیده شده که ۶۰ درصد بصورت عمرانی و ۴۰ درصد هزینه های جاری لحاظ شده است.

دکتر پورقربان افزود:  بودجه سال ۹۷ نسبت به ۹۶، صد و بیست درصد رشد داشته است و به لطف خداوند اگر سرمایه گذاری از طریق آورده سیستم هوشمند شهری که مراحل پایانی را طی می کند لحاظ شود، تا پایان بهمن ماه حدود ۱۲۰ میلیارد بودجه پوشش داده می شود که با این شرایط اقتصادی حدود ۸۵ درصد بودجه تا پایان بهمن ماه تحقق خواهد پیوست و امیدوارم با زیرساخت هایی که از جنبه درآمدی برنامه ریزی نموده ایم بویژه در بحث های نوسازی و صنفی در سال آینده شاهد رشد چشم گیری در جهت اخذ عوارض های یاد شده باشیم.

شهردار بندرانزلی در ادامه اظهار نمود: فرق این بودجه با بودجه های سال های گذشته این است که هزینه و درآمد سازمان های آتش نشانی و حمل و نقل در بودجه سال ۹۸ لحاظ شده است و همچنین شهرداری از محل بازآفرینی  سهمی دارد که در این بودجه لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: افتخار داریم سرانه درآمدی که در بودجه لحاظ کرده ایم نسبت به سایر شهرهای استان مخصوصا مرکز استان بیشتر بوده و تقریبا به یک میلیون و سیصد و سی و هشت هزار تومان رسیده است که نسبت به شهرهای دیگر تقریبا دو برابر است.

دکتر پورقربان در ادامه افزود: علی رغم اینکه در بحث های عمرانی و خدماتی سعی می کنیم آن چیزی که در توان ماست انجام دهیم، اما اولویت ما در پرداخت حق و حقوق پرسنل شهرداری است و درطول خدمتگزاری در این شهر سعی نموده ام حتی قبل از پایان ماه حقوق پرسنل را پرداخت نماییم و خوشحالم امروز که در خدمت شما هستم اعلام نمایم بخشی از عیدی پرسنل واریز شده است و این میسر نبود مگر با حمایت های شوارای محترم شهر و این روند را سعی می کنیم پی گیری نماییم.

وی در پایان عنوان نمود:  به پاس زحمات شهرداری و شوارای شهر در برگزاری سمینار تخصصی شهرداران، از طرف مهندس مقدم معاونت محترم امور عمرانی استانداری، لوح تقدیری را به تک تک اعضای شورا اهدا خواهم نمود.

شعبان جعفری در شصت و یکمین جلسه عادی وعلنی شورای شهر انزلی مطرح کرد :

  • از شهردار انزلی درخصوص مجوزی که برای سازمان آرامستان گرفته شد تشکر می کنم.
  • اخیرا در شهرداری تهران سازمان گردشگری مصوب شده و با توجه به اینکه شهر انزلی از دیرباز شهری گردشگری بوده پیشنهاد میکنم این سازمان در شهرداری انزلی تاسیس شود تا دوستان در واحد های مختلف شهردرای که کارهای موازی انجام می دهند بتوانند در این سازمان در بحث گردشکری ورود کنند.
  • علی رغم اعتراضاتی که پرسنل محترم شهردرای در خصوص بیمه تکمیلی داشتند ظاهرا این مشکل مرتفع شده که در این خصوص از دکتر پورقربان و پیگیری های دیگر اعضای شورا تشکر می کنم.
  • تشویق مردم به پرداخت عوارض این را می طلبد که در بحث عمرانی و رفت و روب، خدماتی به مردم دهیم که مردم خودشان را دخیل و سهیم در امور شهرداری ببینند که از جناب شهردار خواهش می کنم تمهیدات ویژه ای در این خصوص داشته باشند.
  • قانون تاکید کرده تخفیف عوارض بیش از ۱۰ درصد نباشد اما بنده باتوجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با هرگونه خدماتی که باعث ایجاد رضایت و امیدواری در مردم شود موافق هستم.

شعبان جعفری در شصت و یکمین جلسه عادی وعلنی شورای شهر انزلی مطرح کرد :

– با توجه به چهل سالگی انقلاب با ۴۰ درصد تخفیف عوارض نوسازی موافقت کنیم تا مردم حلاوت پیروزی انقلاب را بکشند و با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی موجود بتوانیم کمکی به مردم کنیم.

– انجام این کار علاوه بر ایجاد رضایت مردمی موجب می شود نقدینگی خوبی داشته باشیم که حداقل میتوانیم با این نقدینگی اضافه کار عقب مانده پرسنل خود را پرداخت کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بندر انزلی

    منبع خبر

    شورای شهر بندر انزلی

    شورای شهر بندر انزلی یک شورای شهر در شهر بندرانزلی می باشد

      نظرات