خانه گفتمان شهری اراک آماده راه اندازی است

خانه گفتمان شهری اراک آماده راه اندازی است

به گزارش اداره ارتباطات واموربین الملل شهرداری اراک، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک گفت: هم زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خانه گفتمان شهر اراک آماده راه اندازی است.
محمد جعفر پور ،افزود: آغاز به کار این نهاد در اراک اقدام مشترک بین شهرداری اراک و اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی است که در راستای تحقق سند ملی بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: خانه گفتمان شهری تاکنون در چهار شهر کشور ایجاد شده و با راه اندازی این امکان در بافت های حاشیه ای کلانشهر اراک زمینه ارتباط ملت - دولت تقویت می شود.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک ادامه داد: ساختمان خانه فرهنگ اراک بر اساس مجوز شورای اسلامی این شهر به صورت موقت در پارک شهر اراک در اختیار سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری این شهر قرار گرفته است.
جعفر پور اظهار داشت: طبق ضوابط و مقرراتی که توسط شرکت مادر تخصصی بازآفرین شهری پایدار ایران تدوین شده باید نهاد گفتمان در یک بنای تاریخی واجد ارزش راه اندازی شود که هدف اصلی آن معاصر سازی، حیات مجدد و دمیدن روح سرزندگی به بنای تاریخی است.
وی گفت: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری اراک به دنبال تملک مکانی برای استقرار دایمی این خانه است که در صورت محقق نشدن آن توسعه مکان فعلی با پیش بینی اعتبار چهار میلیارد ریال در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک اضافه کرد: دولت برای مدیریت بر امور شهری در حل مشکلات و پاسخگویی به جوامع بشری سیاستی برگزیده است که مبتنی بر رویکرد اجتماع محور و به صورت همه جانبه و پکپارچه است.
جعفر پور تصریح کرد: شرکت مادر تخصصی بازآفرینی شهری ایران با بررسی و شناخت از مشکلات شهرها ۹ گام کلیدی در حوزه بهسازی و نوسازی شهری برداشته که ظرفیت سازی، نهادسازی و گفتمان سازی بازآفرینی شهری گام های اساسی برای نهادینه کردن سیاست ها، راهبردها و عملیاتی نمودن نهاد گفت و گو در شهر است.
وی گفت: گفت و گوی شهری به عنوان نهاد اجتماعی مدنی است و مهمترین هدف آن فراهم آوردن زمینه های ارتباطی اندیشمندان، پژوهشگران، انجمن های علمی و تخصصی، نهادهای مدنی، ایجاد فضای نقد و نظر برای طرح دغدغه ها و مسائل عمومی شهر، بهره مندی از مشارکت گروه های مردمی در تصمیم سازی های شهری، تلاش برای ارتقای سطح آگاهی ها و سواد شهری، حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی نسبت به شهر و پایش مدنی در فرآیند های موثر بر هویت شهری است.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک افزود: گفت و گو در باب شهر نیازمند حضور همه گروه های اجتماعی است و این خانه می تواند گفت و گوی حرفه ای را ایجاد کنند.
جعفر پور عنوان کرد: گردهم آمدن تشکل های غیر دولتی و تداوم حضور آن ها در کنار هم در زمینه شهر می تواند آثار مثبتی در زمینه های مختلف داشته باشد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات