تغییر سیمای میادین اراک با نصب نمادهای ایام دهه فجر

تغییر سیمای میادین اراک با نصب نمادهای ایام دهه فجر

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، هم زمان با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۴۰ المان و یادمان مخصوص دهه فجر در میادین شهر اراک نصب می-گردد که این مهم سبب تغییر سیمای شهر متناسب با این ایام می¬شود.
کشاورزیان گفت: فضاسازی و زیباسازی شهری با المان¬ها و یادمان¬های مناسب، یکی از عواملی است که می تواند نقش بسزایی در ایجاد هویت و ارتقا سواد بصری شهروندان و از سویی شادابی و پویایی محیط شهری و نیز ایجاد فضای فرهنگی در مناسبت¬های مختلف داشته باشد.
وی اضافه کرد: نصب این المان¬های دهه فجر امسال در قالب اجرای طرح پالایش شهری در حوزه زیباسازی، سیما و منظر می¬باشد و طرح¬ها توسط تیم کارشناسی و با استفاده از پتانسیل واحد طراحی سازمان از ماه¬های گذشته آغاز شده بود که مهمترین هدف از طراحی و ساخت آنها بیان مفاهیم و ارزش¬های متناسب با این ایام است.
وی تاکید کرد: توجه به هنر شهری و ایجاد فضای آرام و مناسب توسط شهرداری‌ها نقش بسزایی در تعامل بیشتر و گسترش فرهنگ شهروندی در بین مردم می شود و این سازمان تمامی تلاش خود را در راستای تحقق این مهم به کار بسته است.
کشاورزیان در پایان گفت: این المان ها در قالب ۱۵ نوع شکل و محتوا طراحی و ساخته شده و در جانمایی و نصب آنها توزیع عادلانه در میادین و معابر تمام مناطق پنج گانه شهری و همچنین بافت تاریخی اراک مورد توجه قرار گرفته است.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات