طنین‌ تعامل و احترام

طنین‌ تعامل و احترام


طنین‌ تعامل و احترام

دکتر حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا بر اساس مصوبه قبلی سه نفر برای بر عهده گیری ریاست سازمان تظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی معرفی‌شده‌اند یا نه اظهار کرد: این مسئله موردبحث نیست و شورای مرکزی فعلی تا پایان مهلت قانونی یعنی تا تیرماه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مکانیسم تغییرات در این برهه بسیار زمان‌بر است، ادامه داد: عملاً هیات‌ رییسه فعلی تا پایان دوره سه‌ساله خود به کار خود ادامه خواهد داد اما باید دانست که ساختار نظام‌مهندسی دارای اشکالاتی نیز هست که در جلسات متعددی با رییس و هیات‌رییسه فعلی و برخی روسای سابق نظام‌ مهندسی و افراد شاخص به آن‌ها تاکید شده و امیدواریم که در آینده در این خصوص خبرهای خوبی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام‌مهندسی با دارا بودن ۵۰۰ هزار مهندس بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت‌وساز است اظهار کرد: این سازمان بری از اشکال نیست اما از سوی دیگر هم نمی‌توان گفت که مملو از اشکال است و ما خود نیز عضو سازمان نظام‌مهندسی هستیم و باید دانست که حرفه مهندسی حرفه شریفی است و لازم است تا مشکلات پایش شده و با احصای آنها به رفعشان مبادرت شود و اگر جایی فساد سیستماتیک وجود دارد بی‌شک با تمام قوا به آنجا ورود خواهیم کرد. نه من و نه هیچ‌کس دیگر طرفدار فساد نیست و از طرفی نباید تمامی مهندسان را فاسد دانست.
حسینی با ابراز امیدواری از اینکه مسائل پیش‌آمده در این خصوص به دست فراموشی سپرده شود گفت: قانون به وزیر راه و شهرسازی اختیاراتی در خصوص نظام‌مهندسی داده است. وزیر قبلی حکم به غیرقانونی بودن ادامه فعالیت رئیس فعلی داده بود و وزیر جدید بر اساس همین اختیارات قانونی، ادامه فعالیت رجبی را قانونی اعلام کرده بنابراین اشخاص و افراد مهم نیست بلکه مهم اختیارات قانونی است که قانون‌گذار به وزیر داده و هرکدام به شیوه خود در این خصوص اقدام می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات