برگزاری نخستین نشست کمیسیون روسای سازمان ها در دوره جدید فعالیت هیئت مدیره استانها

برگزاری نخستین نشست کمیسیون روسای سازمان ها در دوره جدید فعالیت هیئت مدیره استانها


برگزاری نخستین نشست کمیسیون روسای سازمان ها در دوره جدید فعالیت هیئت مدیره استانها

نخستین نشست رسمی روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها در دوره هشتم هیئت مدیره،  روز دهم بهمن با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، مهندس رجبی رئیس شورای مرکزی در این نشست ضمن خوشامد به روسای سازمان ها و آرزوی موفقیت برای آنها در دوره جدید هیات مدیره ها در پاسخ روسای سازمان ها برای رفع ابهام در زمینه بخشنامه ها و شیوه نامه‌های ابلاغی وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار داشت:  شورای مرکزی قبلا هم به صورت رسمی و کتبی موضع رسمی خود را به سازمان های نظام مهندسی استان ها اعلام نموده است.
به گفته وی رویکرد جدید وزیر راه و شهرسازی تعامل با سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان است و ما نیز استقبال نموده ایم و توافق کرده ایم کارگروه مشترکی تشکیل و در خصوص موضوعات مورد اختلاف با مسئولان وزارتخانه مذاکره کنند.
تقویت برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانس و استفاده از نخبگان جامعه مهندسی در جهت ارتقاء محتوای جلسات، وحدت رویه سازمان‌ها و پیشگیری از موازی‌کاری استان ها به ویژه در مواردی چون فرهنگ سازی برای ساخت و ساز فنی-تخصصی از جمله عناوین مطرح شده در این نشست بود.
در پایان نشست کمیسیون روسای سازمان های استان ها،  مهندس مقومی، دبیر کمیسیون و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در گفتگو با روابط عمومی شورای مرکزی عمده موارد مطرح شده در کمیسیون‌ها را مشکلاتی دانست که روسای سازمان ها درخواست پیگیری آنها را داشته اند. این موارد عمدتاً حول محور هایی چون بخشنامه‌های قبلی وزارت راه و شهرسازی، تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۸،  مبانی قیمت‌گذاری، تعرفه شناسنامه فنی ملکی، موضوع دفاتر مهندسی و موارد مرتبط با مجامع عمومی استان ها بود.
در مورد اصلاح نظام نامه های اداری تشکیلاتی و مالی معاملاتی نیز مقرر شد در جلسه مشترک تعدادی از روسای سازمان ها با کمیته مالی شورای مرکزی، دیدگاههای اصلاحی ضروری مطرح و پیگیری شود. پیگیری سیاست تعامل با وزارتخانه و پیشنهاد نشست مشترک روسای سازمان ها با وزیر و مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. همچنین گزارشی از برخی طرح ها و لوایح مرتبط با سازمان در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی نیز مطرح و بحث و بررسی لازم صورت پذیرفت.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات