وزیر راه وشهرسازی ازمحل برگزاری آزمون نظام مهندسی در دانشگاه کاشان بازدید کرد

وزیر راه وشهرسازی ازمحل برگزاری آزمون نظام مهندسی در دانشگاه کاشان بازدید کرد

وزیر راه وشهرسازی ازمحل برگزاری آزمون نظام مهندسی در دانشگاه کاشان بازدید کرد
وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در دانشگاه کاشان از روند برگزاری آزمون نظام مهندسی ساختمان در آن دانشگاه بازدید و بر انتخاب مهندسان شایسته در آزمون نظام مهندسی برای ارتقا دادن به کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح روز ۱۱ بهمن ماه ضمن حضور در دانشگاه کاشان از آزمون حرفه نظام مهندسی ساختمان که همزمان در سراسر کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه انجام می‌شود بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: اهمیت صنعت ساختمان هم در اقتصاد برای بهره‌وری اقتصادی و هم برای تمدن‌سازی، ایمنی و سلامت جامعه جایگاه رفیع و بلندی است.
اسلامی ادامه داد: تعیین صلاحیت افرادی که در این رشته می‌خواهند فعالیت کنند برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل مهندسان و یا نیروهای تکنسینی که می‌خواهند با مدرک کاردانی وارد این عرصه شوند باید در آزمون شرکت کنند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز ما در ۶۴ مکان در سطح کشور شاهد رقابت ۱۴۸ هزارنفر در این آزمون هستیم که در ۷ رشته شرکت کرده‌اند.
عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: نکته حائز اهمیت برای ما این است که افرادی که انتخاب می‌شوند دارای صلاحیت دانشی و فنی باشند و همچنین بتوانند با صلاحیت‌ها و مهارت‌هایی که کسب می‌کنند گواهینامه و پروانه فعالیت از نظام مهنندسی نیز داشته باشند و بتوانند در جامعه خدمت خود را آغاز کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای ما اهمیت دارد که افراد درست انتخاب شوند، افرادی که انتخاب می‌شوند دارای سواد و توان مهندسی باشند و ساخت و سازها بر اساس آیین‌نامه کنترل ساختمان و قانون نظام مهندسی ساختمان بنا شود.
اسلامی گفت: امیدواریم با طراحی و اجرا درست و انتخاب افراد شایسته شاهد خلق رشته بناهای ماندگار باشیم. از سال‌های گذشته به دلایل گوناگون که ساخت و سازها کنترل نشدند ضایعات زیادی داریم؛ بدین معنا که ساختمان‌های ما خیلی زود مستهلک می‌شوند، چون کنترل نکردیم تا توسط افراد ذی‌صلاح کارهای ساخت انجام شود یا اگر توسط افراد ذی‌صلاح اجرا شده کیفیت آن به نسبت استاندارها، نسبت قابل قبولی نبوده است، هرچند این کیفیت را در دهه اخیر پیدا کرده است.
وی افزود: ما نیاز داریم با اهتمام ویژه‌تری به موضوع اهمیت حرفه‌ای فعالیت های مهندسی در ساختمان بپردازیم. امیدواریم کسانی که در این آزمون پذیرفته می‌شوند جزو بهترین‌ها باشند و مردم به آن‌ها اعتماد کنند و بتوانند با سوگندی که یاد می‌کنند به عنوان مهندس، خدمت ارزنده‌ای به جامعه ارائه دهند.
حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز گفت : آزمون ورود به حرفه مهندسان در اردیبهشت ماه سال جاری نیز همچون نوبت قبل در دو حوزه اصفهان و شهرستان کاشان برگزار می شود که با توجه به استقبال خوب هم استانی های کاشانی و اجرای با کیفیت و موفق آزمون، این بار نیز همزمان با اصفهان در دانشگاه دولتی کاشان هم، شاهد اجرای آزمون می باشیم و تعداد داوطلبان شرکت در آزمون بهمن ماه جاری در رشته های هفتگانه ساختمان حدود ۸۰۰۰ نفر می باشد که به نسبت دوره گذشته ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات