رونمایی از اولین تاکسی مناسب‌سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت کشور  ...

رونمایی از اولین تاکسی مناسب‌سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت کشور ...

رونمایی از اولین تاکسی مناسب‌سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت کشور در مشهد همزمان با دهه فجر/ تاکسیمتر همراه مسافر، در راه است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اولین دستگاه از تاکسی مناسب‌سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت کشور در مشهد همزمان با ایام دهه فجر رونمایی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مهدی علوی مقدم در حاشیه پاسخگویی به درخواست‌ها و تماس‌های شهروندان در مرکز ۱۳۷، اظهار داشت: به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشین شهروندی هستیم تا شهروندان بتوانند با استفاده از آن خدماتی که حوزه تاکسیرانی ارائه می‌دهد و همچنین محاسبه میزان کرایه را خود به صورت هوشمند انجام دهند تا مشکلات این حوزه و مسائلی از جمله عدم استفاده از تاکسیمتر توسط برخی از تاکسیرانان، به طور کامل برطرف شود.
وی افزود: هر شهروند از طریق این اَپ، دارای یک تاکسیمتر همراه هوشمند خواهد بود که بوسیله آن می‌تواند، خود شخصا نسبت به محاسبه کرایه تاکسی اقدام و همان تعرفه را نیز پرداخت نماید. از همین طریق نیز می‌تواند به راننده امتیاز داده و یا تخلف احتمالی وی را گزارش نماید.
بعد از این شما تاکسیمتر می‌زنید نه راننده
علوی‌مقدم اذعان داشت: توسعه سیستم دوربین‌های نظارتی را نیز برای سال آینده در برنامه داریم تا بتوانیم نظارت دقیق‌تر و بهتری را بر ناوگان تاکسیرانی شهر برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان داشته باشیم.
وی در مورد پاسخ به تماس تعدادی از شهروندان دارای معلولیت نیز بیان کرد: شهروندان دارای معلولیت چون اقشار خاصی هستند و نگاه مدیریت شهری در این دوره این بوده که همه شهروندان در شهر حق زندگی دارند لذا باید به نوعی شهر و وسایل حمل و نقلی را مناسب‌سازی نماییم تا همگان بتوانند از این وسایل بهره ببرند، ما نیز در این حوزه جلسات متعددی را با انجمن‌های افراد دارای معلولیت برگزار کردیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از خواسته‌های عمده این انجمن‌ها برای افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی و ویلچری که امکان استفاده از وسایل عادی حمل و نقلی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی را ندارند، اختصاص تاکسی ویژه بود.
علوی‌مقدم گفت: در همین راستا ما دو پروژه در دستور کار قرار دادیم که یکی تجهیز و مناسب‌سازی تعدادی ون بود. در مرحله اول تجهیز ۱۰ تاکسی ون و مناسب‌سازی آن براساس قراردادی با پیمانکار آغاز شد. تجهیزات به صورت رایگان از سوی سازمان تاکسیرانی به پیمانکار اهدا می‌شد که از ۱۰ دستگاه، تعداد سه ون مناسب‌سازی شد و ۷ ون دیگر نیز به علت گران شدن خودرو بر اثر نوسانات ارز و عدم تمایل سرمایه‌گذار به مناسب‌سازی و نصب تجهیزات، متوقف ماند زیرا هیچ سوبسیدی از سوی شهرداری به راننده‌ها و مالکان این ون‌ها پرداخت نمی‌شود که به دنبال پرداخت این یارانه هستیم.
وی افزود: پروژه نوآورانه دیگر، مناسب‌سازی ۵۰ دستگاه خودروی سدان برای استفاده افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی است که در این روش، تاکسی به صندلی گردونی مجهز می‌شود که از خودرو بیرون آمده و فرد دارای معلولیت را سوار کرده و به داخل خودرو می‌برد، لذا مشکل سوار شدن این افراد به تاکسی و پیاده‌شدنشان حل می‌شود.
علوی‌مقدم تصریح کرد: نمونه اول این پروژه ابتکاری، تهیه شده و در تست‌های اولیه، معایب در حال رفع شدن است، امیدواریم که بتوانیم امسال تا ۲۲ بهمن، اولین نمونه رسمی را رونمایی کرده و سپس در بازه زمانی مناسب ۵۰ دستگاه دیگر را وارد شبکه نماییم.
وی اظهار کرد: ما با این اقدام جزو اولین شهرهایی هستیم که تاکسی ویژه را به افراد دارای معلولیت ارائه خواهیم داد.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات