جلسه بررسی مشکلات و معضلات حریم شهر دامغان

جلسه بررسی مشکلات و معضلات حریم شهر دامغان

هو اللطیف

بعد از هشدار و اعلام خطر ریاست محترم شورای اسلامی شهر درخصوص به مخاطره افتادن وضعیت بهداشتی و محیطی اطراف شهر به جهت تخلیه نخاله‌های ساختمانی و… عصر امروز شنبه ۹۷/۱۱/۱۳ جلسه ای به منظور جلوگیری از ادامه وضعیت کنونی در اطراف شهر و ساماندهی و اصلاح وضع موجود، با حضور افراد و مسئولین زیر در سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار شد، قابل ذکر است قبل از شروع جلسه، حاضرین از محل دپو و تخلیه نخاله های ساختمانی و… در چند نقطه از اطراف شهر بازدید به عمل آورده و سپس در محل سالن جلسات شورا به شور و مشورت نشستند.

در این جلسه ابتدااقای زارع زاده ریاست شورای اسلامی شهر توضحیاتی کلی ارایه دادند و متذکر شدند هدف از برگزاری جلسه، تصمیم برای جلوگیری از ادامه روند فعلی حمل ودپو زباله هاو…در مکانهای فعلی می باشد تا با تهیه طرحی جامع و با مشارکت همه دستگاههای اجرایی مرتبط به وضعیت اسف بار فعلی دپو نخاله های اطراف شهر پایان داده شود.

سپس حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای علیان نژاد معاون محترم دادستان شهرستان دیدگاه و نظرات خود را مطرح نمودند، ایشان در بخشی از سخنان خود با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده اظهار داشتند دستگاههای اجرایی هرکدام موظف به انجام وظیفه قانونی خود می باشند، تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در زمینهای متعلق به دولت و یا بخش خصوصی از ناحیه هرکس باشد، جرم محسوب می شود ودستگاههای مربوطه باید مجرم را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

ایشان متذکر شدند عدم معرفی مجرم خود جرم محسوب می شود و از این نظر همه ما موظف به پیگیری جدی این معضل تاسف برانگیز هستیم.
در ادامه جلسه هرکدام از حضار نقطه نظرات خود را مطرح نمودند و سرانجام مواردی به شرح ذیل به تصویب رسید.
۱- دستگاههای اجرایی تا جلسه بعد ( دو هفته آینده ) طرحهای اجرایی خود را برای مقابله با معضل فوق به شورای اسلامی شهر ارایه نمایند.
۲- با تدبیر و همکاری شهرداری ،اداره راه و اداره مسکن و شهرسازی به عنوان مالک اراضی اشغال شده هرچه زودتر راههای منتهی به محل تخلیه نخاله های ساختمانی مسدود و مکانهای قابل تخلیه آماده و به اطلاع عموم رسانیده شود.
۳- کلیه ادارات مرتبط نظارت و مراقبت کافی معمول داشته و خودروهای مختلف را به دستگاه قضایی معرفی نمایند.چون این عمل به مثابه تهدید بهداشت عمومی محسوب می شود با متخلفین برخورد شدیدقانونی خواهدشد.
۴- مرکز بهداشت و بیمارستان ولایت نسبت به امحاء دقیق و کامل زباله های بیمارستانی اقدام نموده و مسببین آن را شناسایی و ضمن برخورد قانونی ، از ادامه کار آنها جلوگیری به عمل آورند.

۵- اداره محیط زیست نیز مراقبت کافی بر مناطق مورد نظر داشته و با متخلفین برخورد جدی و فوری نماید.
۶- موضوع چگونگی دفع و امحاءزباله های بیمارستانی، درمانگاهی، مراکز درمانی و مطب ها و… توسط کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
۷- جلسه بعدی حداکثر دو هفته آینده با ارایه گزارش کار و طرحهای اجرایی ادارات مربوطه برگزار خواهدشد.
جلسه ساعت ۱۴/۴۵ با ذکر صلوات خاتمه یافت.
حاضرین در جلسه
نام و نام خانوادگی: مسئولیت
۱- آقای مسلم نصرتی شهردار
۲- اقای رضا علیان نژاد معاون دادستان
۳- آقای رضا زارع زاده رئیس شورای شهر
۴- محمد مهرابی جانشین نیروی اتظامی
۵- بهراد محمدپور مدیر شبکه بهداشت
۶- خسرو فولادیان عضو شورای شهر
۷- علیرضا صرفی مسئول واحد خدمات شهر ی شهرداری
۸- مهدی قاسمی میراث فرهنگی
۹- محسن پروانه حراست شهرداری
۱۰- علی اکبر حسن بیکی نائب رئیس شورای شهر
۱۱- غلامرضا محمدی رئیس بیمارستان ولایت
۱۲- فرامرز اسفندیاری رئیس اداره محیط زیست
۱۳- رمضانعلی خیبریان جهاد کشاورزی
۱۴- مهدی هراتی رئیس اداره مسکن و شهرسازی
۱۵- حسین ابوطالبی نماینده اداره راه و ترابری
۱۶- قربانعلی غریب صدا و سیما
۱۷- سرکار خانم رشیدی خبرنگار نشریه کویر امروز

تعدادی از ادارات و نهادها نیز در جلسه غیبت داشتند.

see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php لینک اصل خبر در سایت شورای شهر دامغان

    منبع خبر

    شورای شهر دامغان

    شورای شهر دامغان یک شورای شهر در شهر دامغان می باشد

      نظرات