بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح مطهری- امیرکبیر- رحمت و تقاطع جوادیه به مناسبت دهه مبار ...

بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح مطهری- امیرکبیر- رحمت و تقاطع جوادیه به مناسبت دهه مبار ...


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در این بازدید که باحضور معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز، رئیس سازمان عمران و دیگر مدیران شهرداری شیراز انجام شد، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اذعان به اینکه پروژه تقاطع چند سطحی مطهری امیرکبیر مراحل پایانی اجرایی خود را سپری می کند، اظهار کرد: با تلاش همکارانمان در شهرداری شیراز، خوشبختانه این پروژه سرعت خوبی را تا رسیدن به مرحله بهره برداری طی کرده و خرسندیم از اینکه همزمان با فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در آستانه بهره برداری و تقدیم به شهروندان شیرازی قرار دارد.
نواب قائدی به مشخصات فنی پروژه تقاطع مطهری امیرکبیر اشاره کرد و گفت: طول کل عرشه پلها و مسیر همسطح این تقاطع ۵۵۳۰ متر، طول تابلیه عرشه ۲۱۵۰ متر،طول کل مسیرهای همسطح ۲۴۵۰ متر،  طول رمپها ۹۳۰ متر، بزرگترین عرض دهانه آن ۴۰ متر و دارای ۶۵ عدد دهانه در پلهای آن است.
قائدی با اشاره به اینکه سیستم سازه ای این پروژه از نوع دال مجوف در جای بتنی، پیش تنیده پس کشیده است، افزود: ظرف یکسال گذشته تاکنون تلاش زیادی در جهت به سرانجام رساندن این پروژه شد به طوریکه در ۶ ماه دوم سال ۹۷ روزانه تعداد ۲۰۰ نفر از نیروهای شهرداری مشغول فعالیت در این پروژه بودند.
وی یادآور شد: ۱۹ هزار متر مربع محوطه سازی و فضای سبز، اجرای ۱۸۶۰ متر دیوار بتنی، ۳۸ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵ هزار متر مکعب خاکریزی، ۶۴ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۷۵۰۰ تن آهن آلات و میلگرد مصرفی، ۳۰هزار متر مربع روکش آسفالت، بخشی از دیگر مشخصات فنی و فعالیتهای صورت گرفته در این پروژه است.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه رسالت شورای شهر و شهرداری خدمت هرچه تمام به مردم و شهر است، پروژه تقاطع مطهری امیرکبیر را از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهرداری عنوان کرد و گفت: مردم عزیز بدانند پروژه‌های نیمه تمام از سرمایه‌های شهر است و وظیفه خودمان می‌دانیم که این پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری برسند .افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان در اجرای این پروژه هزینه شده است.
سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه به معرفی پروژه در حال احداث تقاطع سه سطحی مهدیه امیر کبیر پرداخت و با بیان مشخصات و ویژگیهای این پروژه، تصریح کرد: تکمیل رینگ شمالی، جنوبی از بزرگراههای کوهسار و کمربندی تا ورودی بوشهر و بالعکس، تکمیل رینگ شرقی غربی از بزرگراههای در دست احداث مهدیه و گلبهار، هدایت مستقیم وسایل نقلیه سنگین از ورودی شهر به طرف کمربندی، تامین ۱۲ جهت حرکت های اصلی در این تقاطع و ساماندهی ورودی جهت ورود و خروج مسافرین در پایانه امیرکبیر، از جمله اهداف اجرای تقاطع غیر همسطح مهدیه امیرکبیر است. برای احداث این تقاطع که ۴۰۰ متر طول زیرگذر،۳۷۳متر طول دوربرگردان و ۹۲۴ متر طول روگذر آن است، افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود.
قائدی مساحت عرشه های این تقاطع غیرهمسطح را ۸۶۵۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: در اجرای این پروژه تعداد ۲۳۲ عدد شمع، ۲۰۸ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۰هزار متر حفاری، ۳۵ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۴۴ هزارتن آسفالت، ۱۴ هزار متر مکعب اساس و ۲۸ هزار متر مکعب عملیات زیر اساس صورت خواهد گرفت.
عضو شورای شهر شیراز با اشاره به معارضان این پروژه نیز گفت: چندین باغ، زمین، تاسیسات برقی و مکانیکی، تاسیسات فیبر نوری و مخابرات و انبار آهن آلات به عنوان معارض در این پروژه وجود دارند که بحمدالله با توجه به سیاستهای شورای شهر و شهرداری و تعامل و روابط بین بخشی خوبی که با سایر دستگاهها در این زمینه وجود دارد، مساله معارضان این پروژه نیز تعیین تکلیف می شود و بر اساس برنامه زمان بندی که تعیین کرده ایم، این پروژه نیز انشاالله در زمان مقرر به سرانجام خواهد رسید.
پروژه تقاطع غیر همسطح جوادیه، دیگر پروژه مورد بازدید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بود، که سخنگوی شورای شهر در این باره نیز گفت: به لطف خدا و تلاش تمامی همکارانمان در شهرداری، عملیات اجرایی این پروژه کاملا به اتمام رسیده و آماده بهره برداریست. تقاطع غیر همسطح جوادیه نیز تاثیر بسیار مهمی در هدایت ترافیک مسیرهای بزرگراه کوهسار مهدی(عج) و کمربندی شیراز اصفهان خواهد داشت و ظرف روزهای آینده افتتاح و تقدیم مردم شریف شهر شیراز می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات