مهار حریق در بازار چهارسوق ساری

مهار حریق در بازار چهارسوق ساری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان، سید حمید هاشمی، رییس این سازمان اظهار داشت: حوالی ساعت۲۲ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۳ بهمن ماه یک مورد آتش‌سوزی در بازار چهارسوق به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که بلا فاصله آتش نشانان با امکانات و تجهیزات لازم از دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

هاشمی با اشاره به سرعت سرایت حریق به مغازه های همجوار گفت: آتش‌سوزی در یک فروشگاه لوازم و تزیینات آشپزخانه رخ داد که در هنگام رسیدن آتش نشانان، حریق در محل حادثه کاملا شعله ور و به سرعت در حال سرایت به مغازه های همجوار بود.

وی افزود: خوشبختانه با حضور و اقدام به موقع آتش‌نشانان از سرایت آتش به مغازه های مجاور جلوگیری و خطر از بازار رفع شد.

در ادامه رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری بیان داشت: آتش‌نشانان با شکستن قفل و برش درب و همچنین بستن دستگاه های تنفسی توانستند با سرعت عمل حریق را مهار و اطفا کنند و پس از آن به لکه‌گیری و جست‌وجوی آتش‌های احتمالی پنهان پرداختند.

هاشمی با اشاره به اینکه این حادثه با عنایت پروردگار و تلاش همکارانم، مصدومیت و تلفات جانی نداشت و گفت: از آنجایی که اغلب مغازه های بازار، مملو از مواد قابل اشتعال هستند، قابلیت سرایت به بخش‌های دیگر و ایجاد خسارت‌های زیاد وجود دارد؛ از همین رو از مالکان و صاحبان فروشگاه ها در بازار تقاضا می‌شود پیش از اینکه حادثه‌ای رخ دهد با هزینه‌ای بسیار کمتر به ایمن‌سازی محل کسب و کار خویش بپردازند و مسائل ایمنی را رعایت نمایند.

در پایان، رئیس سازمان آتش نشانی ساری ضمن قدردانی از همکاری ۴۰ مامور آتش نشان و همچنین حضور ماموران اداره برق و گاز در محل حادثه، گفت: کارشناسان سازمان در حال بررسی علت وقوع این حادثه هستند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات