افزایش ۲ برابری ظرفیت مخازن سدهای تهران پس از انقلاب

افزایش ۲ برابری ظرفیت مخازن سدهای تهران پس از انقلاب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید حسن رضوی" با بیان این مطلب اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت‌های فنی و مهندسی خارجی، ایران را ترک کردند اما این موضوع باعث نشد از اهداف خود دست بکشیم.
وی افزود: با اتکا به روحیه خودباوری و تلاش خستگی ناپذیر جوانان ایرانی، افتخارات بزرگی در بخش آب کشور به‌ویژه در استان تهران رقم خورد که حاصل آن طی ۴۰ سال گذشته بهره‌برداری از ۹ سد بزرگ ملی به ظرفیت دو میلیارد و ۴۹۱ میلیون متر مکعب از سوی شرکت آب منطقه‌ای تهران در استان‌های مختلف کشور است.
رضوی با بیان اینکه زمانی محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران شامل استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین و سمنان می‌شد، گفت: این شرکت خدمات ارزنده‌ای در زمینه تامین آب طی چهار دهه گذشته انجام داده است که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به احداث سد، خطوط انتقال آب، تونل انتقال و سایر تاسیسات تامین منابع آب اشاره کرد.
وی تصریح کرد: ظرفیت آب قابل‌تنظیم سدهای بزرگ پیش از انقلاب یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون متر مکعب در سال بوده که اکنون این رقم به دو میلیارد و ۳۸۳ میلیون متر مکعب در سال رسیده است .
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تعداد سدهای تنظیمی و بزرگ ملی مربوط به این شرکت در قبل از انقلاب را چهار سد برشمرد و افزود: اکنون این رقم به ۹ سد افزایش یافته است و تعداد سدهای کوچک و بندهای انحرافی از سه بند در قبل از انقلاب به ۳۴ بند رسیده است .
وی تصریح کرد: این درحالی‌است که جمعیت تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران در ابتدای انقلاب حدود سه میلیون نفر بوده، اما اکنون خدمت‌رسانی و تامین آب برای ۱۷ میلیون نفر صورت می‌گیرد.
رضوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در طول ۴۰ سال گذشته بیشتر طرح‌های عمرانی برای انتقال آب به استان تهران انجام شده، لذا بیشتر فعالیت‌ها مبتنی بر بهره‌برداری بهینه از تاسیسات و مدیریت تقاضا بوده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات