افزایش ۱۲ برابری ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع خوزستان/ افتتاح ۹ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان همزمان با دهه فجر

افزایش ۱۲ برابری ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع خوزستان/ افتتاح ۹ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان همزمان با دهه فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، محمود دشت‌بزرگ با بیان این مطلب افزود: همزمان با ایام دهه فجر این شرکت در بخش پست‌های انتقال و فوق توزیع ۹ پروژه با ظرفیت ۳۱۹ مگاولت آمپر را با ارزش سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی آماده افتتاح و بهره‌برداری دارد .
وی ادامه داد: این پروژه‌ها مربوط به شهرهای اهواز، شوش، هندیجان، ایذه، اهواز، شوشتر و استان کهگیلویه و بویر احمد می‌باشند .
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: در بخش خطوط نیز این شرکت هفت پروژه در شهرهای اهواز، آغاجری، شوش، ایذه، گتوند، اهواز و استان کهگیلویه و بویر احمد به طول ۹۱ کیلومتر و ارزش سرمایه گذاری ۴۲۹ میلیارد ریال آماده افتتاح دارد .
دشت‌بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای صنعت برق استان در طی سال‌های پس از پیروی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی در بخش قدرت نصب شده نیروگاهی رشدی بیش از ۹.۵ برابری داشته‌ایم و از ظرفیت هزار و ۵۲۰ مگاوات در سال ۵۷ به ۱۴ هزار و ۶۷۹ رسیده‌ایم .
وی ادامه داد: تولید انرژی نیز نسبت به سال ۵۷ رشدی ۵.۵ برابری را داشته و از پنج میلیون و ۲۵۵ هزار مگاوات ساعت به بیست و هشت میلیون و ۹۵۹ هزار مگاوات ساعت رسیده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع نسبت به ابتدای انقلاب ۱۲ برابر شده و از دو هزار و ۴۲۰ مگاولت آمپر به ۲۸ هزار و ۵۱۸ مگاولت آمپر رسیده است.
دشت‌بزرگ در پایان گفت: طول خطوط شرکت نیز با رشدی حدود چهار برابر از دو هزار و ۲۷۱ کیلومتر مدار به هشت هزار و ۷۳۹ کیلومتر مدار افزایش پیدا کرده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات