کنترل و کاهش هدررفت ظاهری با نصب کنتور حجمی هوشمند در مبادی تولید آب

کنترل و کاهش هدررفت ظاهری با نصب کنتور حجمی هوشمند در مبادی تولید آب

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، رضا کابلی با اعلام خبر فوق گفت: دقت بالا در ثبت اطلاعات حجم آب عبوری، امکان پایش تولیدات آب و تحویل آن به روستاهای تحت پوشش به صورت روزانه، امکان شناسایی روزهای عدم یا کاهش تولید به صورت غیر معمول و در نتیجه بررسی صحت عملکرد تاسیسات برقی و مکانیکی قبل از بروز خسارات اساسی وارده به تاسیسات از مزایای نصب این سیستم می باشد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در ادامه افزود: طی ۲ سال گذشته ۱۸۴ مورد کنتور حجمی مجهز به سیستم قرائت از راه دور، با اعتباری بالغ بر ۷۰۰۶ میلیون ریال، در تاسیسات آبرسانی نصب گردیده است .

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر با نصب این سیستم در محل تحویل آب به شهر ارمغانخانه، امکان قرائت روزانه کنتور از راه دور فراهم گردیده و همین امر موجب کاهش حجم آب بدون درآمد و کنترل هدررفت ظاهری ناشی از خطای اندازه گیری کنتور قبلی گردیده است .

وی خاطر نشان ساخت: با تعویض کنتورهای قبلی شهر ارمغانخانه، رقم واقعی قرائت کنتور از ۴۵۰ مترمکعب به ۶۵۰ متر مکعب در روز افزایش یافته و درآمد شرکت ماهانه ۱۲ میلیون ریال افزایش خواهد یافت که در اثر خطای دستگاه اندازه گیری از دست می رفت .

کابلی تصریح کرد: نصب این سیستم موجب کاهش هزینه قرائت کنتورهای حجمی به صورت حضوری و میدانی توسط پیمانکاران یا آبداران به میزان سالانه ۱۰۰ میلیون ریال می گردد .

کابلی تصریح کرد: قرائت ناصحیح قاریان کنتورهای حجمی در سنوات گذشته سبب غیر واقعی بودن آمارهای مربوط به تولید و هدررفت ظاهری شده و برآوردهای طراحی و تولید حجم آب و نیاز آبی را با مشکل مواجه می نماید که با نصب این سیستم جدید، هدررفت ظاهری به علت دقت بالای قرائت کنتور و جلوگیری از خطای انسانی موجود در این زمینه، کاهش قابل توجهی می یابد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان یک شرکت در شهر زنجان می باشد

      نظرات