مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان در دفتر خبرگزاری مرآت اعلام کرد : سمنان می‌تواند یکی از تولیدکنندگان بزرگ انرژی خورشیدی در کشور باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان در دفتر خبرگزاری مرآت اعلام کرد :

سمنان می‌تواند یکی از تولیدکنندگان بزرگ انرژی خورشیدی در کشور باشد.

به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با حضور در دفتر خبرگزاری مرآت ، از این خبرگزاری بازدید و به سئوالات پاسخ گفت .

مهندس سید علی اکبر صباغ ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به پیشرفت صنعت برق پس از ۴ دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، اظهار داشت : در اوایل دهه ۶۰، کارشناسان فرانسوی، پست‌های برق و کارشناسان رومانیایی، دکل‌های برق ما را می‌ساختند اما امروز تاسیسات ما تماماتوسط متخصصان داخلی ساخته می شود حتی امروز در میان نیروهای بومی استان نیز توانمندی فنی نگهداری، بهره‌برداری و تعمیر تاسیسات برق وجود دارد. دانش ما تا آنجا بومی شده که حتی توانایی احداث تاسیسات را نیز در استان داریم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان با بیان ظرفیت بالای استان سمنان در بخش انرژی خورشیدی افزود : هزینه‌های تولید انرژی در این حوزه بالاست و طبعا حجم سرمایه‌گذاری عظیمی در این زمینه نیاز است. ما در استان سمنان هیچ مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاری در این حوزه نمی بینیم و خوشبختانه تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع در استان با گشاده‌رویی تمام تلاششان را کرده‌اند تا هیچ سرمایه‌گذارواقعی نباشد که از استان ما خارج شود.

مهندس صباغ وضعیت پوشش شبکه برق در بخش انتقال و فوق توزیع را مناسب دانست و گفت : در حوزه شبکه انتقال و فوق توزیع، می‌توان گفت که تقریبا تمام نقاط استان را پوشش داده‌ایم. معمولا ما تا حد وظایف قانونی تعریف شده پوشش ایجاد می‌کنیم و مابقی کار را شرکت توزیع به انجام می‌رساند. خوشبختانه هیچ روستایی نیست که تحت پوشش شبکه برق قرار نگرفته باشد اما هرجا که ورود ما برای ایجاد تاسیسات انتقال و فوق توزیع ضرورت داشته باشد با کمک سازمان برنامه و بودجه و استانداری سمنان ورود پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به برتری شرکت برق منطقه ای سمنان در بخش تلفات انرژی در بین برق های منطقه ای کشور بیان داشت : یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد، تلفات انرژی است که ما در این شاخص در کشور جزو بهترین‌ها هستیم. -تلفات ما حسب مصرف مردم از ۱.۵ تا ۲ درصد متغیر است؛ بدین معنا تنها ۲ درصد از انرژی که ما انتقال می‌دهیم و به شرکت توزیع تحویل می‌کنیم، تلف می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان از دیگر افتخارات این شرکت را کسب رتبه سوم در جشنواره ملی نظام پیشنهادها در سال ۹۶در کشور دانست و اظهار داشت : شرکت‌های برق منطقه‌ای در سال‌های مختلف ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند . تقریبا همه‌ساله از بین ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای در کشور جزء استان‌های برتر بوده‌ایم.

به طور کلی شرکت های برق منطقه ای دو وظیفه مهم بر عهده دارند که یکی سرپا نگهداشتن شبکه موجود برق و نگهداری و بهره برداری از آن می باشد که عملکرد فنی و مهندسی این شرکت در کشور رتبه اول را از آن خود نموده است . و دیگری ایجاد شبکه‌های جدید به منظور تامین نیاز مردم و متقاضیان جدید است که در این حوزه نیز تلاش کرده‌ایم که هزینه‌ها را به واسطه مهندسی ارزش کاهش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای سمنان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای سمنان

    شرکت برق منطقه ای سمنان

    شرکت برق منطقه ای سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات