معلمی عشق و هنر است نه منبع درآمد

معلمی عشق و هنر است نه منبع درآمد

www.BanaNews.irبی‌گمان هرکجا که صدای الفبا و ضرب‌آهنگ گچ برتخته شنیده می‌شود، سایه پیدا و پنهان معلمی را می‌بینی که عشق را هجی و محبت و ایثار را بخش می‌کند.

هر روزی که خطی و رسمی را می‌آموزیم و کلمه‌ای را در دفتر آموخته‌هایمان ثبت می‌کنیم، باید قدردان معلمی باشیم که هرگز از تکرارالبفا خسته نمی‌شود.

سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بهانه‌ایست برای تقدیر و تجلیل از معلمان به عنوان انسان‌هایی که بزرگترین امانت‌ها به دست آنها سپرده می‌شود تا همراه با الفبای فارسی، الفبای زندگی، عشق و مهروزی را نیز آموزش می‌دهند.

تکریم معلم نه از نگاه مادی که از نگاه معنوی و منزلت اجتماعی مورد تاکید است باید بدانیم سپاس از معلم نباید به یک روز و یک مراسم، در طول سال منتهی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 12 اردیبهشت روز معلم، روز تاریخی و خاطره مشترک همه فرزندان این مرز و بوم است که از نخستین سال ورودشان به دنیای مدرسه هر سال این روز را جشن گرفته‌اند، برای آن انشاء نوشته‌اند و با ذوق کودکانه کلاس‌ها را آذین بسته اند ... از دانش آموزان دیروز که بزرگان و اندیشمندان امروز هستند تا آن دانش آموزی که در زیر درختی در روستایی دور با اشتیاق «بابا نان دارد» را مشق می کند... .

گرامیداشت روز معلم به رسم هرساله آیینی زیباست که با گذشت زمان رنگ و بوی تازه‌ای به خود می گیرد. معلم آغازگر تحول علمی، فکری، اجتماعی و شخصیتی افراد است چراکه کودکان با حضور در مدرسه وارد دنیایی می شوند که کلید آن در دستان معلم است، بی شک جامعه‌ای که حرمت و جایگاه معلم را بشناسد و به تعریف و مفهوم آن دست یابد، در سایه این شناخت و نگرش‌های خوب به سمت برخورداری از تربیتی سالم پیش می‌رود و با کمترین هزینه بیشترین سعادت‌ها را نصیب تک تک شهروندانش می‌کند.

ایسنا

    نظرات