تامین مالی ۱۴ میلیارد یوان پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

تامین مالی ۱۴ میلیارد یوان پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

در کمیته پیگیری عملیات اجرایی قطار سریع السیر اصفهان – تهران مطرح شد؛
تامین مالی ۱۴ میلیارد یوان پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران
مجری قطار سریع السیر اصفهان – تهران : کل این ابر پروژه ۴۴ میلیارد یوان پول نیاز دارد که ۱۴ میلیارد یوان آن تامین و با تامین الباقی اعتبارات تا ۴ سال آینده روی ریل قرار خواهد گرفت.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، کمیته پیگیری عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان به ریاست حجت اله غلامی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه وشهرسازی استان و امیر بهادر عبدالمحمدی مجری این ابر پروژه در محل استانداری اصفهان و با هدف رفع مشکلات پیش روی انجام پروژه برگزار شد.
غلامی گفت: خوشبختانه امروز مشکلات مربوط به آب، برق ، سوخت و مشکلات زیرسازی این پروژه بر طرف شد و ۲ کارگاه باید در حوزه اصفهان احداث گردد که یک کارگاه احداث و کارگاه دوم در حال دریافت مجوزات لازم است.
وی با تاکید بر اجرایی و عملیاتی شدن هرچه زودتر این ابر پروژه در استان گفت: قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران پروژه ای است که کل کشور منتظر تکمیل و به بهره برداری رسیدن آن هستند و ما هم در اصفهان پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.
حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز بیان داشت: این پروژه سال گذشته از معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در مجموعه وزارت راه وشهرسازی منتقل شد که در صورت گشایش اعتبار به طور کامل تا چهار سال آینده در این فاز قطار بر روی ریل قرار خواهد گرفت.
امیر بهادر عبدالمحمدی مجری این پروژه در مجموعه وزارت راه وشهرسازی گفت: تامین مالی پروژه کماکان با چین است که مبلغ کل نیاز این پروژه ۴۴ میلیارد یوان است که ۱۴ میلیارد یوان آن تامین مالی شده و این ال سی متمرکز شده به شرح خدمات محدوده قم – اصفهان و بخشهایی از محدوده قم – تهران که برای تامین الباقی پروژه نیاز هست که مجوزات لازم داخلی نظیر شورای اقتصاد اخذ گردد که این مهم در حال پیگیری در مجموعه وزارت راه وشهرسازی است کما اینکه از طرف چینی نیز تامین مالی در حال انجام است.
وی افزود: دوره زمانی اجرای این پروژه ۴ ساله است که طول کل آن ۴۱۰ کیلومتر و دارای ۴ ایستگاه تهران، فرودگاه بین المللی امام(ره) ، قم و اصفهان است که تلاش می شود به قطار شهری اصفهان متصل گردد.
عبدالمحمدی در ادامه اظهار داشت: این قطار با ۲۵۰ کیلومتر در ساعت زمان سفر را به ۲ ساعت کاهش خواهد داد و تاکنون پیشرفت کلی آن ۱۲ درصد بوده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات