آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری ۴ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری ۴ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با چهلمین سالگرد جشن انقلاب اسلامی و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات اجرایی و بهره برداری ۴ پروژه سرمایه گذاری و توسعه ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران شروع شد.

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری ۴ پروژه سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران در جمع خبرنگاران، گفت: در پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی بندر امیرآباد مجموعا ۱۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دربانوردی با بیان اینکه در پروژه‌های دهه فجر بندر امیرآباد به طور مستقیم برای ۱۲۰ نفر اشتغال زایی می شود، افزود : طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بندر امیرآباد، بر اساس قرارداد بلندمدت BOT و با مشارکت بخش خصوصی به انجام می‌رسد.

وی تاکید کرد: رویکرد بندر امیرآباد " توسعه پسکرانه بندری " در کنار فعالیت‌های حمل و نقل دریایی و لجستیکی است.

به گفته راستاد، رویکرد ایجاد مراکز صنعتی و تولیدی در پسکرانه بندر امیرآباد مازندران، می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق  اقتصادی منطقه ایفا کند.

مدیر عامل سازمان ینادر و دریانوردی، با تاکید بر اینکه بندر امیرآباد به سرعت به سمت تبدیل شدن به بندر نسل سومی گام بر می دارد، توضیح داد: بنادر نسل سوم، صرفا مکانی برای تغییر شیوه حمل و نقل نیستند، بلکه همزمان فعالیت‌های ارزش افزوده تولیدی نیز در آنها شکل گرفته و فعال است.

وی با اشاره به پسکرانه هزار هکتاری بندر امیرآباد، این ظرفیت و پتانیسل را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی مناسب دانست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد همچنین از در دست تکمیل بودن تعداد دیگری از واحد های تولیدی در بندر امیرآباد خبر داد که اخیرا عملیات اجرایی شان شروع شده بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات