سهم مرکزی از طرح ملی بازآفرینی شهری احداث ۲۰۸۷ واحد مسکونی است

سهم مرکزی از طرح ملی بازآفرینی شهری احداث ۲۰۸۷ واحد مسکونی است

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل  راه وشهر سازی استان مرکزی ، احمد مرزبان عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اراک، با اشاره به اینکه موضوع بازآفرینی شهری بحث مهم کشور است، اظهار داشت: هدف از بازآفرینی شهری ارتقای کیفیت زندگی پایدار شهری است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی مدون و کارشناسی هر ساله چند محله را بازآفرینی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه امسال در اراک و ساوه چهار محله را هدف این طرح قرار دادیم، افزود: ۲۳ درصد از کل جمعیت اراک و ۱۹ درصد از کل جمعیت ساوه در سکونت گاه های غیر رسمی زندگی می کنند.

مرزبان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ محله در شهر اراک و ۱۷ محله نیز در ساوه برای این موضوع شناسایی شده اند و باید روز به روز وضعیت زندگی افرادی که در این محله ها زندگی می کنند رو به بهبود باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: به هر واحدی که در بافت فرسوده ساخته شود، ۴۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۹ پروژه در بخش بازآفرینی شهری و ۴ پروژه مشارکتی که شاخص‌ترین آنها پروژه ۳۳۶ واحدی مسکن امید در باغ خلج اراک می باشد(پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد) در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: ۱۱ پروژه هم در زمینه زیربنایی و روبنایی و ۴ پروژه مطالعاتی در حال پیگیری است و ۷۵۰ مورد تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در سال جاری برای بافت های فرسوده پرداخت شده است.

مرزبان در بخش دیگر سخنان خود در مورد پروژه های فعال راهسازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ پروژه فعال در حوزه راهسازی استان در دست اجرا است، ۳۰ پروژه هم در وضعیت برگزاری مناقصه قرار دارد، ۱۵ پروژه هم در بخش ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی و ۱۹ پروژه هم در بخش بازآفرینی شهری فعال هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۰ پروژه اقدام مشترک با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات بافت فرسوده با دستگاه ها انجام شده که امیدواریم ظرف امسال و سال آینده کارهای آنها پایان یابد و به بهره‌برداری برسند.

مرزبان تصریح کرد: از مجموع ۶۷ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی که به استان مرکزی برای راهسازی تعلق گرفته، ۳۱ میلیارد تومان تخصیص یافته که کل این مبلغ نیز جذب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اعتبار راه های روستایی استان در سال جاری ۱۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بوده و اعتبار ملی راه های روستایی نیز یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان است.

مرزبان خاطرنشان کرد: طول راه های روستایی استان مرکزی ۴۴۳۰ کیلومتر است که از این میزان ۳۲۱۴ کیلومتر آسفالت، ۳۶۱ کیلومتر شوسه و ۸۸۵ کیلومتر هم خاکی است. در حقیقت ۷۳درصد راه های روستایی استان مرکزی آسفالت، ۸ درصد شوسه و ۱۹ درصد نیز خاکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: طرح بزرگی که در دست اقدام است و مورد پیگیری قرار دارد، ادامه آزادراه تهران به اندیمشک است که بخشی از این کریدور در استان مرکزی واقع شده است. امیدواریم هرچه زودتر پس از تصویب در کارگروه مربوطه وزارتخانه، عملیات فاز دوم این طرح اجرا شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزى

    اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات